به طور حتم "موسلرا " یا "فورلان" یا "فرانچسکولی" که هرکدام جنجال های خاص خود را در تاریخ فوتبال اروگوئه دارند نمی‌تواند جای "لوئیس سوآرز" را که با چند مورد گاز گرفتن و حرکات نژاد پرستانه همیشه حاشیه ساز بوده را به عنوان جنجالی‌ترین فوتبالیست تاریخ اروگوئه بگیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "لوئیس آلبرتو سوآرز دیاز" ستاره اروگوئه‌ای کنونی بارسلونا متولد 24  ژانویه 1987 در شهر سالتو اروگوئه به عنوان یک اعجوبه در خط حمله در جهان مطرح بوده و از نظر  قدرت تمام کنندگی وی به مانند میروسلاو کلوزه در صدر قرار دارد اما از نظر اخلاقی بیشترین حاشیه را در تاریخ فوتبال اروگوئه خلق کرده که آخرین آن گاز گرفتن بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2014 است. کاری که در لیورپول هم به عنوان عادت وی در رقابت های لیگ برتر ثبت شده بود.


براساس این گزارش، لوئیس سوآرز فعالیت حرفه ای خود را در 19 سالگی در سال 2005 از تیم ناسیونال آغاز کرد ودر 27 بازی 10 گل به ثمر رساند .پس از آن سوآرز به تیم خروخیگن هلند پیوست وطی یک فصل در 29 بازی 10 گل به ثمر رساند .سوآرز  از سال 2007 تا 2011 در تیم آژاکس آمستردام طی 110 بازی 81 گل به ثمر رساند.


لوئیس سوآرز از سال 2011 تا 2014 در جمع سرخپوشان لیورپولی  طی 110 بازی 69 گل به ثمر رساند .پس از حرکت جنجالی لوئیس سوآرز در جام جهانی محرومیت طولانی مدتی برای وی توسط فیفا در نظر گرفته شد که با این وجود وی بارقم بالای 88 میلیون یورو به جمع آبی و اناری پوشان ایالت کاتالان پیوست .


لوئیس سوآرز که گل های حساسی رابرای اروگوئه در رقابت های جام جهانی 2010 و2014 به ثمر رسانده در 2 دوره بازی برابر آفریقای جنوبی و ایتالیا با حرکات جنجالی که یک بار با دست توپ را به عمدی گرفت و بار دیگر با گاز گرفتن مایه دردسر آلبی سلسته‌ها در بازی بعدی شد هرچند که جور حرکت وی دربرابر افریقای جنوبی را فرناندو موسلرا با مهار ضربه پنالتی در دقیقه 120 کشید.

در پایان باید گفت سوآرز در 82 بازی ملی 43 گل به ثمر رسانده است.

 

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار