دکتر آقاجانی از قطعیت تخلف 29 پزشک به دلیل دریافت خارج از تعرفه‌ای طبق گزارش مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت امروز 19 آذر در نشست خبری طرح تحول نظام سلامت در جمع خبرنگاران گفت: سامانه‌ی 1690 و سایت 1690 سامانه‌ی رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات در مورد برنامه‌ی طرح تحول سلامت است که شکایات و تخلفات تعرفه‌ای را پیگیری می‌کند، علاوه بر آن پزشکان می‌توانند علاوه بر بیان نظرات، انتقادات خود را در خصوص این طرح با این سامانه مطرح کنند. 
 
وی ادامه داد: از تاریخ 17 آبان تا 18 آذر ماه، 39481 مورد تماس با این سامانه گرفته شده که تعداد شکایات تعرفه‌ای 2396 مورد بوده که تا به امروز طی بررسی‌های صورت گرفته 29 پرونده در مورد تخلف تعرفه‌ای پزشکان به قطعیت رسیده که پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده شده است. 
 
آقاجانی با بیان این که تعداد موارد بستری روزانه در بیمارستان‌های دولتی کشور 24000 مورد است، عنوان کرد: از این تعداد بستری در یک ماه 17200 مورد تحت عمل جراحی قرار گرفته است که در مقایسه با آمار شکایت تعرفه‌ای نشان می‌دهد که حجم عظیم خدماتی که توسط جامعه پزشکی به بیماران ارائه شده از نظر پرداخت هزینه‌ها سالم بوده است. 
 
وی به بحث نظارت در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های طرح تحول اشاره و اظهار داشت: در طی این شش ماه از 313 بیمارستان مشمول طرح بازدید شده است که ماحصل آن 140 اخطار به بیمارستان‌ها و پزشکان بوده است. همچنین در طی این شش ماه 1865 شکایت در سامانه‌ی 1590 ثبت شده که پیگیری‌های لازم در این خصوص به عمل آمده است. 
 
معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش هزینه‌ی همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب در شورای عالی بیمه هزینه‌ی همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی از 38 هزار تومان به 21 هزار تومان یعنی مطابق با هزینه‌ی سال 92 رسیده که این مصوبه هیئت دولت ارسال شده و منتظر تصویب آن در هیئت دولت هستیم تا بتوانیم آن را ابلاغ کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بخش خصوصی آنقدر قیمت رابالا برده که بری خارج عمل کنی ارزونتر درمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
لطفا از پشت پرده زد و بند هایی که با شرکت های عرضه کننده تجهیزات پزشکی انجام شده و بازار ایران رو در اختیار معدود شرکت گذاشته اند خبر تهیه کنید . و گردش مالی هایی که برای این شرکت ها ایجاد شده . از نحوه برگزاری مناقصات و اعلام نتایج خبر بدهید و خبر رو از شرکت هایی که رد صلاحیت کردن بگیرین .
آیا قیمت خرید با توجه به افزایش تعداد عمل ها برای شرکت های سود جو پایین آمده موضوع عجیبی است ؟؟؟
نه
آخرین اخبار