مسئولان این گمرکات مرزی مهران، شلمچه و چزابه با عشقی حسینی تمهیدات ویژه‌ای را از جمله ۲۴ ساعته کردن کار گمرکات، توزیع کتابچه‌های مذهبی و آشنایی با قوانین کالای همراه‌مسافر، تهیه و پخش غذای نذری و.... را در دستور کار خود قرار داده‌اند، همچنین کلیه کارکنان سه گمرک به حالت آماده باش درآمده‌اند و در تمامی ساعات شبانه‌روز اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، خلیل حیدری مدیرکل گمرک استان ایلام از عبور روزانه ۷۵ هزار نفر از این گمرک مرزی خبر داد و گفت: تا امروز نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر زائر از این گمرک عبور کرده‌اند، علاوه بر آن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۵ خودرو امدادی و ۲ دستگاه جرثقیل از این گمرک به سمت کربلای معلی رهسپار شده‌اند.

همچنین ۱۰۰ دستگاه خودرو که از کشورهای ترکیه، افغانستان و سایرکشورهای همسایه برای زیارت آقا امام حسین (ع) و شرکت در مراسم اربعین حسینی به سمت عراق در حرکت هستند از این گمرک عبور کردند.

حیدری در خصوص پذیرایی از عزاداران حسینی گفت: با همت و تلاش خیرین شهرستان مهران، تهران و اصفهان ایستگاه صلواتی در محوطه این گمرک برپا شده است و بالغ بر ۵۰ هزار بسته غذا به صورت صلواتی بین زائران کربلا پخش شده است.

قوام محمودی رئیس گمرک شلمچه نیز از سهولت تردد در این گمرک خبر داد و افزود: تا امروز ۱۸۰ هزار نفر از زائران حسینی از این گمرک راهی کربلا شده‌اند و گمرک شلمچه به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت به زائرین حسینی است.

محمودی از نصب ۲ دستگاه x-ray در این گمرک خبر داد و گفت: کنترل نامحسوس مسافران توسط مأموران گمرک انجام می‌شود و مسافران به صورت تصادفی توسط دستگاه X-ray مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

همچنین بهروز کرمی رئیس گمرک چزابه که از دیگر گمرکات مرزی کشور است که زائران حسینی از آن برای سفر به کربلای معلی استفاده می‌کنند، گفت: تا امروز ۱۵۰ هزار نفر از زائران حسینی از این گمرک به سوی کربلا راهی شده‌اند و مسئولان این گمرک تمام تلاش خود را انجام داده‌اند که معطلی برای مسافران به صفر برسد.

همچنین هزاران نفر از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای اخیر از گمرکات فرودگاههای کشور عازم عتبات عالیات شده‌اند.

لازم به ذکر است که تمامی گمرکات مرزی برای بازگشت زائران از کربلا نیز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

انتتهای پیام/
برچسب ها: شلمچه ، مهران ، چذابه ، غرق ، نور ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار