قدرت نمایی تکواندو ایران در رقابت های انتخابی المپیک با تمجید سایت جهانی این رشته همراه شده و از ظهور یک ستاره جدید ایرانی و آغاز نبردی جدید بین تکواندو ایران و کره خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در مسابقات تكواندو فاینال "گرندپري" در مكزيك، فرزان عاشورزاده،‌ تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم ايران،‌ توانست ستاره كره اي را، در حالي كه 49 ثانيه از وقت مسابقه باقي مانده بود، 12 تايي كند. این جملات در مطلبی از سوی سایت فدراسیون جهانی تکواندو درباره تکواندو ایران نوشته شده است.

این سایت همچنین درباره عاشورزاده که اویل آذرماه تولد 18 سالگی خود را جشن گرفته است می نویسد: به دليل حملات همه جانبه عاشورزاده برابر حریف کره ای در مکزیک كه مثل موجي بزرگ حريفش را در بر گرفت،‌ اين ورزشكار 18 ساله ايراني لقب "سونامي" گرفته است.

اين نوجوان بلندقد و مودب كه از اعتماد به نفس بسيار بالايي برخوردار است و در اكثر مسابقات امسال، رقبايش را 12 تايي كرده؛ اميدوار است در قدم بعدي صاحب مدال طلاي المپيك شود.

فرزان در مصاحبه اي كه با خبرنگار فدراسيون جهاني داشت، دليل موفقيتش را مبارزات ذهني و حفظ آرامش در شياپ چانگ عنوان كرده است.

در این گزارش آمده: ايران كه با گرد هم آوردن 16000 ورزشكار از 127 تيم از تمامي كشورها در برگزاري ليگ‌هاي متنوع پيشي گرفته است، تبديل به كارخانه قهرمان‌سازي شده كه "سونامي" آخرين توليدي مهندسي شده اين كارخانه است.

سيدمحمد پولادگر، رييس فدراسيون تكواندوي ايران هم در این باره می گوید: اگر فرزان به كارش ادامه دهد، مي تواند به رويايش كه كسب بيشترين مدال تاريخ تكواندو است تحقق بخشد.

او اضافه كرد: كسب طلاي المپيك تنها شروع كار فرزان است.

اين ورزشكار مازندراني، تكواندو را كه در خون مردم اين خطه از ايران جاري بوده، از سن 6 سالگي شروع كرد و در سن 12 سالگي به تيم ملي نوجوانان راه پيدا كرده است.

او تصميم دارد در رشته تربيت بدني ادامه تحصيل دهد و به غير از تكواندو در اوقات فراغتش شنا مي كند كه با لقبي كه گرفته است؛ هم خواني هم دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، سونامی ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار