عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مسئولان سپردن پروژه‌های صنعتی به دانشجویان را ریسک می‌دانند، گفت: تا زمانی که پول نفت به عنوان پول بادآورده در کشور موجود است از استاد و دانشجو می‌خواهند پروژه را صرف انجام کار دانشجویی کنند.

"محمد واحدی "در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه صنعت کشور باید به سمتی رود تا پروژه‌های خود را به دانشگاهیان بسپرد و تجهیزات ملزوم در این زمینه را در اختیار دانشجویان قرار دهد، اظهارداشت: دانشجو  به دلیل موقعیتی که دارد دنبال سودجویی از کار نیست، بلکه  به دنبال لذت از انجام پروژه‌های علمی است. پس اگر امکانات لازم برای کار در اختیار او قرار گیرد با فراغ بال به تحقیق در مورد پروژه‌های علمی و صنعتی می‌پردازد.
 
 واحدی اضافه کرد: صنعتگران گاهی می‌گویند نمی‌توانیم به دانشگاهیان اعتماد کنیم که این امری ناپسند است. چرا که دانشجویان گردانندگان صنعت فردای کشور هستند، لذا باید کار را به دانشجو سپرد و در کنار آن از کهنه‌کاران نیز استفاده کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: به صنعتگران پیشنهاد می‌کنم به دانشجو و دانشگاهی اعتماد کنند آن‌ها را بسنجند و در پروژه‌های مهم به آن‌ها اتکا داشته باشند و مطمئن باشند آنچه از این روند برای کشور حاصل خواهد شد بسیار باارزش‌تر و پرمنفعت‌تر از هزینه‌هایی است که در این عرصه انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: تا زمانی که پول نفت به عنوان پول بادآورده در کشور موجود است از این پول به سادگی هزینه می‌شود و با  این پول از استاد و دانشجو می‌خواهند پروژه را صرف انجام کار دانشجویی کنند، این لزوما به معنای حل یک مشکل و کم کردن باری از دوش صنعت کشور نخواهد بود.  
 
واحدی در ادامه تصریح کرد: زمانی که برای انجام یک پروژه با یکی از صنعتگران ملاقات داشتیم وی  این طور بیان کرد که ما نیاز به ساخت دستگاهی خاص داریم و ما با اشتیاق برای ساخت این دستگاه اعلام آمادگی کردیم، اما نظر آن‌ها این بود که ریسک این کار را نمی‌پذیریم و حاضریم 10 برابر بیشتر هزینه کنیم، اما کاری بدون ریسک به دستمان برسد با این شرایط هیچ گاه پیشرفتی در عرصه صنعت یک کشور و ارتباط بین دانشگاه و صنعت حاصل نخواهد شد چون طرف صنعت حاضر به اعتماد به طرف دانشگاه نیست.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطر نشان کرد: تحریم بدون شک برای ما نه‌تنها تهدید نیست، بلکه فرصت است، چون ما به واسطه وابستگی به نفت زیرساخت‌های غلط اقتصادی زیادی در کشور داریم و فرصت تحریم‌ها بهترین زمان برای اصلاح این زیرساخت‌های اشتباه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، تحریم ، فرصت ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار