دبیر هشتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران "C4I" گفت: این کنفرانس با حضور وزیر دفاع و معاون علمی- فناوری رئیس‌جمهور و بزرگان حوزه دفاع و امنیت کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "منصور نجاتی" دبیر هشتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران در نشست خبری که به همین مناسبت در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با حضور وزیر دفاع و معاون علمی- فناوری رئیس‌جمهور و بزرگان حوزه دفاع و امنیت کشور برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی- پژوهشی، ایجاد فضای تعامل و تبادل، شناسایی نیازها و چالش‌ها و شناسایی خبرگان و نخبگان از اهداف این کنفرانس است.

نجاتی تصریح کرد: افتتاحیه کنفرانس روز سه شنبه 25 آذر برگزار خواهد شد و مجموعه نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، سازمان پدافند غیرعامل و بسیاری از ارگان‌های نظامی در این همایش هماهنگی و همکاری خواهند داشت.  

وی با اشاره به اهمیت فرماندهی و کنترل به عنوان یک شاخه دانشی بین مدیریت و زیرساخت و اهمیت مؤلفه‌هایی مثل سرعت تصمیم، دقت، وسعت کنترل و مباحث ریسک‌پذیری اظهار داشت: فناوری در تجهیزات، تسهیلات و تأسیسات و نیروی انسانی از ویژگی‌های این دانش بوده و مفهوم فرماندهی مختص فرماندهی نظامی نیست و در حوزه غیرنظامی نیز کاربرد دارد. 
 
دبیر هشتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران "C4I" ادامه داد: روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(24 تا 26 آذر) کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود و ۲۱ عنوان کارگاه تخصصی وجود داشته و شرکت‌های خصوصی در ارائه کارگاه کمک کردند و از نظر تعداد مقالات اقبال بسیار خوب بوده و مجموعه نیروی هوایی و ارتش حمایت کاملی از آن داشتند. 
 
نجاتی با اشاره به ارائه بیش از ۲۹۰ عنوان مقاله و پذیرش ۶۲ عنوان مقاله به صورت شفاهی و ۷۶ عنوان به صورت پوستر تصریح کرد: در این همایش میزگردهای تخصصی در حوزه فرماندهی و کنترل در بخش‌های اثربخشی فرماندهی و کنترل در بخش غیرنظامی، نقش علم و فناوری در صنایع دانش‌بنیان و ارتقاء حوزه فرماندهی و کنترل از میزگردهای آن بوده و مبانی پایه و بنیادی فرماندهی، توسعه زیرساخت‌ها، کارکردهای فرماندهی و کنترل در اقتدار ملی و کنترل و فرماندهی در حوزه نظامی بر اساس قابلیت‌های هم‌شناختی از محورهای همایش است. 
 
دبیر کنفرانس فرماندهی و کنترل گفت: یکی از نقاط قوت کنفرانس هم‌افزایی شرکت کنندگان بوده و این همایش با شعار "فرماندهی و کنترل، راهبرد اقتدار ملی" برگزار می‌شود و توسعه زیرساخت‌ها و تقویت انگیزه در مصرف‌کننده و ایجاد انگیزه در شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف دیگر این کنفرانس است. 
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت فرماندهی و کنترل در این حوزه خاطرنشان کرد: یکی از نیروهایی که در حوزه فرماندهی و کنترل نقش‌آفرین بوده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در زمانی که جنگ شروع شد، ۱۴۰ فروند هواپیما با درصد تلفات کمتر از نیم با حضور سامانه‌های قدرتمند فرماندهی و کنترل در نیروی هوایی در کمتر از ۱۲ ساعت آنچنان پاسخی به دشمن داد که دشمن در روند پیشروی خود متوقف شده و رژیم بعث عراق مجبور می‌شود 3.5 میلیون موتور برق بخرد و به مدت ۲ سال برق نداشته باشد، لذا فرماندهی یک مدیریت ویژه است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار