نیویورک پست: مقابله با تحریم‌ها عامل اتحاد ایران و روسیه در مقابل آمریکاست

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که تحریم های اعمال شده بر علیه ایران و روسیه عامل اتحاد ایران و روسیه مقابل آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آمریکایی "نیویورک پست" در گزارشی تحلیلی  در خصوص "اهداف روابط ایران و روسیه" نوشت: روسیه و ایران  شکایت‌های مشترکی از آمریکا و متحدانش در اروپا و خاورمیانه دارند.  این 2 کشور تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته‌اند و هم ایران و هم روسیه بر این باورند که کاهش بهای نفت دسیسه‌ای از سوی آمریکا و متحدان نفت‌خیز  این کشور  در کنار زدن  این 2 کشور است.

بر اساس این گزارش، ایران و روسیه اعتقاد دارند که از سوی آمریکا برای تغییر نظام تحت فشار قرار گرفته‌اند.

نیویورک پست افزود: حلقه اتحاد ایران و روسیه از منظر جهانی مبتنی بر تاکید در حفظ قلمرو با استفاده از قوای نظامی است.

در ادامه این گزارش آمده است: روسیه از یک سو در پی ایجاد فضای امنیتی در اروپای شرقی، حوزه بالکان و قفقاز است و ایران نیز بر احاطه بر کشورهای عراق، سوریه، لبنان ، عمان و یمن نظر دارد. این 2 قدرت همچنین در پی همکاری با هم برای مقابله با نفوذ آمریکا در آسیای مرکزی هستند. باید توجه داشت که روسیه در سرعت گرفتن برنامه هسته‌ای ایران کمک کرده است.

 نیویورک پست ادامه داد: حفظ دولت "بشار اسد" ریس جمهور سوریهو  مذاکرات هسته‌ای از جمله اهداف اتحاد بین ایران و روسیه است و  هدف بعدی این دو کشور کاستن اثر تحریم‌ها است.

 این روزنامه در انتها نوشت: تهران و مسکو امیدوارند که با ایجاد دیواره آتش مستحکم در عرصه قلمرو گسترده خود از  حوزه بالکان تا خلیج فارس، و تحت آنچه که مدنظر "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر ایران و "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه است، سپری را در برابر برنامه‌های آمریکا داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار