نمایندگان به وزارت ارتباطات و فناوری اجازه دادند درصدی از درآمدهای حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را صرف مناطق روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در بررسی برخی مواد ارجاع شده طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به کمیسیون برنامه ماده 12 و 24 این طرح را بررسی و تصویب کردند.
 
ماده 12 تصریح می‌کرد: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تصویب هیئت وزیران درصدی از درآمدهای حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه با اولویت روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت از محل ردیف‌های پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی به ‌صورت هزینه - درآمد و در صورت لزوم با استفاده از مشارکت اپراتورها به‌ مصرف برساند. به منظور تحقق اهداف این ماده و توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک به وزارت فوق الذکر اجازه داده می‌شود منابع مذکور را براساس مفاد موافقت نامه متبادله در طرح‌های توسعه‌ای و کمک‌های فنی و اعتباری هزینه نماید.  
 
گفتنی است؛ پیش از این ماده 12 این طرح به منظور رفع ابهام به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده بود.  
 
نمایندگان با 141 رای موافق، 5 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر با این ماده موافقت کردند.  
 
ماده 24 تصریح می‌کرد: احکام صادره از محاکم حقوقی در رابطه با محکومیت یا استرداد اموال منقول و غیرمنقول در اختیار نیروهای مسلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح از ردیف اعتباری دستگاه اجرایی محکوم علیه برداشت می‌شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: صحن ، علنی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار