بیزینس اینسایدر:

ایران یک بازیگر کلیدی در نبردهای سایبری جهانی است

نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر طی تحلیلی نوشت: ایران با توجه به قدرت سایبری خود قادر به از کار انداختن برخی تاسیسات زیربنایی کلیدی در جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،نشریه بیزینس اینسایدر طی گزارشی تحلیلی تحت عنوان "ایران بازیگر مهم نبردهای جهانی سایبری" نوشت: یک شرکت آمریکایی به نام "سیلانس" گزارشی 87 صفحه‌ای را اخیرا منتشر کرده که بر اساس آن هکرهای ایرانی در عملیات خود از واژه "ساطور" ‌که کد این عملیات است، استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش 87 صفحه‌ای، در عملیات سایبری ایران بخش‌های مرتبط با امور نظامی، نفتی، گازی و خطوط هوایی را تحت هدف خود قرار داده است. این عملیات گسترده در 16 کشور صورت گرفته که البته 10 مورد از این اهداف در خاک آمریکا قرار داشتند.

"دیوید کندی" یک کارشناس سایبری در اظهار نظری درباره توانایی ایران در این عرصه گفت: قادرت سایبری ایران مانند روسیه، چین و آمریکا در هرکجا دیده نمی‌شود اما قطعا در حال رسیدن به این نقطه است.

این نشریه در ادامه مدعی شد ایران برای مقابله با حملات سایبری علیه برنامه‌ هسته‌ای این کشور عملیات هک را به طور جدی از سال 2011  آغاز کرد.

"دیوید کندی" اظهار داشت: ایران با توجه به توانایی‌های سایبری خود قادر به از کار انداختن موقت برخی تاسیسات کلیدی در سطح جهان است. این مورد در مذاکرات هسته‌ای نیز به ایران قدرت می‌دهد.





انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار