وزیر خارجه آمریکا گفت: حملات هوایی به داعش رهبری آن را تضعیف و تبلیغات آن را کم اثر تر نموده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان.بی.سی نیوز؛  وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا گفت : " حملات هوایی به داعش رهبری آن را تضعیف و تبلیغات آن را کم اثر تر نموده است. قابلیت های داعش نیز آسیب دیده است.کری گفت شکست دادن داعش چند سال زمان می خواهد ، نه چند ماه.

 کری افزود : " داعش خطر غیر قابل قبولی علیه پرسنل و امکانات ما در عراق و نقاط دیگر به شمار می رود . داعش یک تهدید برای امنیت و منافع آمریکا است."

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه از نمایندگان این کشور خواست چراغ سبز خود را برای جنگ با داعش نشان داده و مجوز مداخله نظامی را علیه داعش صادر کند.

با آن که دولت امریکا می تواند موضع کنگره را در این زمینه نادیده بگیرد، اما کری خواستار دریافت مجوزی رسمی و حقوقی در این زمینه است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه امریکا عصر روز سه شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون پرنفوذ روابط خارجی در مجلس سنا، خواستار آن شد تا کنگره «مجوز استفاده از قوای نظامی» را برای مقابله با بحران مربوط به داعش صادر کند.

کری در این دیدار گفت: مجوز استفاده از قوای نظامی ماموریتی آشکار و اختیاری ضروری را به باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا می دهد که با آن می تواند برای مقابله با داعش و نیروهای وابسته به آن، درگیری مسلحانه با آن را ادامه دهد. برابر قانون اساسی امریکا، تنها کنگره است که حق اعلان جنگ را دارد.


جان کری در پایان صحبتهای خود در سنا گفت : " نبرد با داعش آزمایشی است برای ما تا یک جهان امن تر و بهتر بسازیم. من می دانم همه شما خواستار شکست داعش هستید."


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این اقای کری با این حرف های نغزش ، نشان می دهد در بلاحت کامل است .
آخرین اخبار