کارشناس مسائل اجتماعی در فرانسه می گوید دولت فرانسه در برخورد با اقدامات تبعیض آمیز ونژادپرستانه سیاست یک بام‌ودو هوا را اعمال می کنند بدین معنی زمانی که اقدامی حاکی از یهودستیزی در کشور انجام می‌گیرد موضوع را در بوغ و کرنا می‌کنند اما هنگامی که اسلام ستیزی در میان باشد انگار هیچ اتفاقی نیافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "نبیل انصاری" نویسنده مسلمان ساکن فرانسه که در این بحثی کارشناسی در همین باره شرکت کرده بود گفت در برخورد با موارد حاکی نژاد پرستی دو گانه رفتار می‌‌کند.

وی افزود نتایج تحقیقی که در فرانسه انجام گرفته است نشان می دهد از میزان اقداماتی که علیه یهودیان انجام می گیرد به طور قابل توجهی کاسته شده و برعکس به میزان اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌گیرد به طور چشمگیری افزوده شده است.

وی افزود نتایج این پژوهش که کمیسیون ملی مشورتی حقوق بشر در فرانسه تحت نظارت نخست وزیر انجام داده است نشان می دهد از میزان اقدامات یهودستیزانه در فرانسه 30 درصد کاسته شده است و برعکس اقدامات اسلام ستیزانه 11 درصد افزایش یافته است. 

این کارشناس مسلمان ساکن فرانسه افزود مشکل دیگری که در فرانسه وجود دارد این است هنگامی که اقدامی دال بر یهودستیزی در فرانسه انجام می گیرد همه نهادهای دولتی و حتی جامعه مدنی فرانسه موضوع در بوغ و کرنا می کنند و این گونه اقدامات را محکوم می کنند اما هنگامی که اسلام ستیزی و اقدماتی علیه مسلمانان انجام می گیرد همه از نهادهای دولتی گرفته تا جامعه مدنی این کشور سکوت اختیار می کنند . انگار که کاری عادی انجام گرفته است. وی در گواه این سخن خود مواردی را برشمرد از جمله تعرض به زنی محجبه و باردار در فرانسه که در نتیجه این تعرض وی بچه خود را از دست داد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار