رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: شنا یک علم و تکنولوژی است وقتی ورزش کشور به سطح ایده آل می‌رسد که شنا در آن رشد کند.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ورزش یک کشور وقتی در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد که شنا در آن حرف اول را بزند در این دهم‌های ثانیه حرف اول را می‌زنند با نگاهی به رنکینگ فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو می‌بینیم که کشورهای دارای اقتصاد خوب و پیشرفته جایگاه‌های نخست جدول رده بندی را به خود اختصاص داده ‌اند.

وی تصریح کرد: رکورد "علیرضایی" در ماده پروانه واقعیت شنای ایران نبود اگر مسئولان سرمایه گذاری صحیح در شنا می‌کردند به طور حتم در بازی‌های آسیایی 2010 موفق به کسب مدال می‌شود در حال حاضر مشکلات شنای ایران به قصه و حرف تبدیل شده است.

وی گفت: ما برای رفع این مشکلات باید کارمان را از مدارس و استان‌ها استارت بخوریم برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک پرسه 8 ساله نیاز داریم به طور علمی یک استعداد ورزش باید برای رشد احتیاج به 10 هزار ساعت تمرین دارد که با یک حسابرسی ساده می‌توان گفت که یک شناگر پس از 10 سال تمرین و ممارست به جایگاه اصلی خود می‌رسد.

رئیس فدراسیون شنا یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که ما در خصوص استخرها داریم به طور عملی فضایی برای کار نداریم تمامی استخرهای استانی به بخش خصوصی اجاره داده شده است و هیئت‌ها برای کار باید این استخرها را از بخش خصوصی اجاره کنند به طور مثال در حال حاضر هیئت شنا کردستان ماهیانه 22 میلیون تومان اجاره بهای استخر خود را پرداخت می‌کند امیدوارم مسئولان کلان ورزش با درایت خود این گره را باز کنند.

رضوانی افزود: اگر مسئولان آموزش و پرورش درگیر کار نشوند ما به عنوان یک فدراسیون با دست خالی بدون امکانات سخت افزاری هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

*تیشه بر ریشه خودمان می‌زنیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یادآور شد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که بسیار آزاردهنده است برای ما این است که هیچ گونه هم دلی در میان خانواده شنا دیده نمی‌شود تا همه اهالی این خانواده هم دل نشوند رشد نمی‌کنیم. در حال حاضر برخی‌ها که بیرون از کادر اجرایی فدراسیون مانده‌اند بدون در نظر گرفتن شرایط موجود فقط انتقاد می‌کنند که‌ آن‌ها باید بدانند که در یک فدراسیون یک لیست خاص مخصوص یک نفر است حال قرعه به نام افراد کنونی رقم خورده پس چون در جریان کار اداری نیستند نباید بر علیه اهداف فدراسیون صحبت کنند.

*توجه به شنا، سلامت جامعه را تضمین می‌کند

رضوانی گفت: اگر مسئولان روی رشته شناسنامه سرمایه‌گذاری کنند ما بتوانیم شناگران 7 الی 19 سال تحت پوشش تمرینات حرفه‌ای قرار دهیم بدن آن‌ها نسبت به بیماری‌های شایع قوی‌تر می‌شود. در حال حاضر علم مربیان ما برای پرورش نخبگان و رسیدن به سکوهای برتر میادین بین‌المللی بسیار بالاست ولی وقتی فضای مناسب نداریم نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی تصریح کرد: مشکلات سخت افزاری ما تا حدی است که برای برگزاری مسابقات قهرمان کشوری شیرجه باید حداقل یک هفته قبل از شروع رقابت‌ها شرکت کنندگان را در تهران اسکان دهیم تا آن‌ها تمرینات آماده‌سازی خود را در استخر آزادی انجام دهند و خود را برای مسابقه آماده کنند.
 
*منتظر درخشش شبیه والیبالی‌ها در واترپلو باشید

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو وضعیت واترپلو ئیست‌های جوان کشور را بسیار ایده‌آل ارزیابی کرد و گفت: این واترپلوئیست‌های جوان آینده درخشانی شاید آن‌ها در مسابقات جهانی گل‌های زیادی بخورند ولی پتانسیل قدرت نمایی در آسیا را دارند معتقدم روزی خواهد رسید که درخشش والیبالی‌ها را در واترپلو با این نیروهای جوان خواهیم دید. در بازی‌های ساحلی ملی‌پوشان به خوبی تیم قدرمند و مدعی قزاقستان را شکست دارند و در برابر کویت به خاطر غرور زیاد شکست خوردند.

*خرابه 9 دی را به استخر تبدیل کردیم

رضوانی با اشاره به برگزاری مسابقات واترپلو باشگاههای آسیا اظهار داشت: این مسابقات پیش‌بینی می‌شود که از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد. برای اجرای هرچه بهتر مسابقات اقدام به تعمیر استخر کردیم به معنای واقعی استخر 9 دی یک خرابه بود که فقط افتتاح شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رضوانی ، شنا ، قصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار