یک مشاور و مدرس دانشگاه گفت: عدم شناخت کافی از همسر اساس بدبینی و شک به وی است.

متین السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اکثر اوقات بدبینی و شک بین زوجین از علاقه و عشق زیاد به یکدیگر نشات می‌گیرد.

زن همسرش را تنها متعلق به خود دانسته و به طور طبیعی هر نوع رفتار خارج از منزل برایش سخت و غیر قابل هضم است که به تدریج این عشق و علاقه به نوعی احساس شکست از دیدگاه خودش تبدیل می شود و هر لحظه فکر می‌کند که زندگیش در حال فروپاشی است.

وی تصریح کرد: همچنین عدم شناخت کافی از همسر اساس بدبینی و شک به وی است. نگامی که مرد از همسر آینده‌اش تصور دیگری را در ذهن می‌پروراند با ورود به زندگی مشترک متوجه می شود که در انتخابش اشتباه کرده و این خود نوعی نفرت و انزجار را در وی نسبت به همسرش ایجاد می‌کند و طبیعی است که این موضوع می‌تواند مهمترین دلیل برای پیدایش بهانه گیری‌ها و بدبینی‌‌های بیمارگونه شود.

این روانشناس تاکید کرد: فرزندان والدین بدبین و شکاک در طول زندگی فرا می‌گیرند که در آینده خود نیز نسبت به همسر و اطرافیانشان بدبین و شکاک شوند. این موضوع نقش تربیت خانواده را به راحتی روشن و معین می‌کند . پس باید والدین به آن توجه کنند.

این روانشناس در پایان افزود: مراقبت از خانواده در مقابل  حسادت‌های دشمنان خانوادگی و سنگ اندازی آنها که عموماً به شکل دوستانه خود را نشان می‌دهند در بروز بدبینی و شکاکیت همسران تاثیر دارد.

انتهای پیام/  
برچسب ها: مشاور ، شناخت ، بدبینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار