عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: هم اکنون مشکلی در تولید و صادرات فراورده های نفتی وجود ندارد برای توسعه میادین مشترک نیاز به تکنولوژی روز دنیا داریم.

آلبرت بغزیان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در حاشیه سومین سمینار بین‌المللی مدیریت پیشرفته با رویکرد مدیریت توسعه در فضای کسب و کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: فضای کسب و کار در کشور به چند عامل اساسی بستگی دارد که مهم‌ترین آن ایجادفضای باثبات اقتصادی همسو با هزینه‌ها و درآمدها و نیز تأثیر نرخ ارز بر روی قیمت محصول و کالای تولیدی دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا دولت برای توسعه فضای کسب وکار برنامه‌های ویژه‌ای از جمله اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود تورمی و برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.

بغزیان تأکید کرد: هم‌اکنون تولید و صادرات نفت کشور مشکل چندانی ندارد و مانند روال گذشته ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه با افزایش تولید در بخش‌های مختلف روبرو هستیم اما همین افزایش تولید جوابگوی مصرف داخلی نیست بایستی برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه صورت گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر صنعت نفت کشور به سمت توسعه میادین حرکت کرده برای اینکه توسعه در بخش‌های مختلف داشته باشیم نیاز به تکنولوژی روز دنیا داریم به همین منظور به زودی قراردادهای جدید نفتی رونمایی خواهد شد.

بغزیان تأکید کرد: قیمت 70 دلاری در بودجه 94 منطقی است چرا که کمتر از آن برای تولیدکنندگان خارج از اوپک صرف نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی باید به صنایع دیگر از جمله گردشگری و کشاورزی و تولید باکیفیت دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار