اکبری گفت: از تعداد 537 طرح ارسال شده به دبیرخانه پس از ارزیابی 17 طرح به عنوان برگزیده نهایی شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ احمد اکبری رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایرانی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همه ساله در راستای انجام ماموریت‌ها و به منظور تقدیر از مبتکران و فناوران جوان و صاحب اندیشه کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی در هفته پژوهشی مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی را برگزار می‌کند تا دستاوردهای ارزشمند تلاشگران جوان عرصه پژوهش و فناوری کشور را که موجب سرافرازی است را به جامعه علمی معرفی کند.

وی افزود: مراسم تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در روز سه شنبه 25 آذر ماه 93 مقارن با هفته پژوهش راس ساعت 14 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی به گروه‌های تخصصی این جشنواره اشاره کرد و گفت: طرح‌های ارسال شده به این جشنواره در 5 محور پژوهشی و 14 گروه تخصصی که شامل صنایع شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر و معماری، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، محیط زیست و فناوری نانو، هوا و فضا، مهندسی نرم افزار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به حمایت از برگزیدگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزیدگان جشنواره از تسهیلات ویژه ای همچون ادامه امکان تحصیل در دوره‌های تحصیلی بالاتر و معرفی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات برخوردار می‌شود.

وی در پایان به تعداد نفرات برگزیده در این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره جوان خوارزمی تعداد 537 طرح به دبیرخانه ارسال شد و پس از ارزیابی و کارشناسی تعداد 34 طرح به هیئت داوران پیشنهاد و پس از دفاع گروه‌های تخصصی از طرح های پیشنهادی نهایتا 17 طرح به عنوان برگزیده نهایی شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار