یکی از رهبران القاعده یمن با انتقاد از عملیات قطع سرها توسط داعش آن را رفتاری "غیر اسلامی "خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یمن پرس، یکی از مسئولان برجسته القاعده یمن که "نصر بن علی الأنسی" نام دارد در ویدیویی از عملیات قطع سرها توسط پیکارجویان داعش انتقاد کرد و آن را رفتاری غیراسلامی خواند و تأکید کرد که گروه وی از انجام این چنین کارهایی منع شده اند.

انسی که از رهبران القاعده در شبه جزیره عربستان به شمار می‌رود در ویدیویی که آن را در توئیتر منتشر ساخته گفت: شکی نیست که برخی از برادرانمان تحت تأثیر صحنه‌هایی از بریدن سرها که اخیرا منتشر شده قرار گرفته‌اند؛ این صحنه‌هایی است که ما آن را قبول نداریم و به شدت محکوم می کنیم.

وی در ادامه گفت: "پیامبر ما را به احسان در همه چیزی حتی در کشتن دستور داده و این مایه نیکی نیست که تصویر کشتار و سربریدن گرفته شود و سپس منتشر گردد تا فرزندان مقتول و دختران و نزدیکانش آن را ببینند؛ این از زشترین کارهاست."

انسی که بنابر گزارش ها با رهبر پیشین القاعده "اسامه بن لادن" همکاری داشته است می‌گوید که پس از حوادث اخیر که برخی از اعضای القاعده با حمل چاقو اقدام به سربریدن سربازان دولتی در شرق یمن کردند و یکی از نیروهای انصارالله را نیز سربریدند؛ این گروه بریدن سرها را ممنوع کرد.

وی همچنین درباره قطع سرها و تیراندازی به امدادگران در بیمارستان وزارت دفاع یمن گفت: قطع سرها وقائع محدودی است که بصورت فردی انجام گرفته و ما با تکرار آن مخالفت می‌کنیم و آنچه که در حین عملیات صورت گرفته در وزارت دفاع در صنعا رخ داد خطایی بود که مبارزان این گروه نیز از آن عذرخواهی کردند.

گفتنی است، گروه تروریستی "داعش "نشأت گرفته از القاعده بوده است.

گروه "القاعده در جزیرة العرب" که آمریکا آن را فعالترین شاخه القاعده به حساب می آورد اقدام به انجام حملاتی به نیروهای امینتی یمن و تأسیسات دولتی و غربی در یمن می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
توبه گرگ مرگ است
آخرین اخبار