رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با اعضای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و زندانیان نیازمند استان تهران گفت: هدف اصلی ستادهای دیه کمک به آزادی زندانیان نیازمند و رفع مشکلات آنان است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "اصغر جهانگیر"در دیدار با اعضای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و زندانیان نیازمند استان تهران اظهارداشت: تلاش برای آزادی زندانیان اقدامی خداپسندانه است که ستادهای دیه از ابتدا با این چشم‌انداز مقدس شکل گرفتند.

وی با اشاره به رسالت معنوی ستادهای دیه گفت: هدف اصلی ستادهای دیه کمک به آزادی زندانیان نیازمند و رفع مشکلات آنان است؛ لذا میزان تحقق این هدف باید معیار اصلی ما در برنامه‌ریزی‌ها باشد.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: ستاد دیه بر اساس مشارکت‌های مردم و استفاده از کمک‌های مادی و معنوی خیرین شکل گرفته و تجربه نشان داده است که هر جا مردم حضور داشته‌اند فعالیت‌ها با موفقیت صورت گرفته است و نباید طوری عمل کنیم که خدای ناکرده از این سرمایه عظیم فاصله بگیریم.
 
مشاور رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اساسنامه ستاد دیه گفت: باید تلاش کنیم تا تشریفات اداری در روند آزادسازی زندانیان را کاهش دهیم و امیدوارم در بازبینی اساسنامه تسریع در روند آزادی زندانیان نیازمند و تمرکز زدایی از فعالیت‌ها از مرکز به سمت استان‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
 
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه، سهراب سلیمانی، مصطفی محمدی و محسن رفیق‌دوست اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان تهران گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار