رئیس سازمان امداد و نجات گفت: از تاریخ هفتم تا هفدهم آذرماه به ۴۷۰ هزار نفر امدادرسانی شده که از این تعداد ۳۶۹ هزار نفر در شلمچه، ۸۶ هزار نفر در چذابه و ۱۶ هزار نفر هم در مهران بوده اند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانپیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد ونجات در خصوص خدمات ارائه شده به زائرین اربعین حسینی در ایلام و خوزستان گفت: طرح ویژه اربعین حسینی توسط سازمان امداد و نجات از هفتم ماه جاری آغاز شده و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد و پایگاه‌های امدادی در مسیرهای چذابه، شلمچه و مهران اضافه شده و نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی از استقرار ۳ بالگرد در مرزهای کشور ویژه ایام اربعین خبر داد و گفت: بالگردهای پشتیبانی در این رابطه پیش‌بینی شده و در صورت نیاز از آنها استفاده می‌کنیم.

*درمان سرپایی۶۶۰۰ نفر و انتقال ۵۴ نفر به مراکز درمانی

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین گفت: از تاریخ هفتم تا هفدهم آذرماه به ۴۷۰ هزار نفر امدادرسانی شده که از این تعداد ۳۶۹ هزار نفر در شلمچه، ۸۶ هزار نفر در چذابه و ۱۶ هزار نفر هم در مهران بوده اند.

وی با اشاره به اسکان ۴۶۵ هزار نفر در این سه مرز افزود: در این مدت ۶۶۰۰ نفر درمان سرپایی شده اند و ۵۴ نفر نیز برای دریافت خدمات بیشتر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 کولیوند بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم قبل از برگشت زائران، شاهد یک افزایش مهاجرتی دیگر در چهارشنبه هفته جاری باشیم، چرا که کارمندان دولت در این زمان تعطیل شده و امکان سفر برای آنها مهیا می‌شود.

وی به ارسال ۲۵ خودروی امدادی در مسیر نجف به کربلا اشاره وخاطر نشان کرد: جهت برگشت زائران و ارائه خدمات امدادی به آنها نیز تعداد زیادی خودرو در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/
 

برچسب ها: امداد ، زائر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار