سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آمادگی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی،  سفیر آمریکا در اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) آمادگی ندارد زیرا تصمیم گیری در این زمینه باید بر پایه یک جامعه اصلاح شده و خواست اوکراینی ها انجام شود.

"جفری پیات "در نشست شورای آتلانتیک در واشنگتن افزود دولت اوکراین نیز کاملا این مسئله را درک می کند که تا دستیابی به آمادگی برای عضویت در ناتو فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد :" دولت اوکراین باید براساس یک جامعه کاملا اصلاح شده در جهت عضویت در اوکراین گام بردارد. تصمیم گیری در مورد عضویت اوکراین در ناتو به خواست مردم این کشور مربوط می شود.

پیات تصریح کرد اصلاحات فراگیر در جامعه و دولت که" پترو پوروشنکو "رئیس جمهور اوکراین آنها را برنامه ریزی کرده، مسئله ای است که آمریکا تلاش های خود را بر آن متمرکز خواهد کرد. 

وی گفت بخش انرژی اوکراین که با فساد مالی و ناکارآمدی روبرو است مهم ترین بخشی است که باید فورا اصلاحاتی در آن انجام شود.

 در همین حال "الکساندر موتسیک"، سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد واشنگتن سرگرم همکاری با کیف برای افزایش کمک های نظامی و اقتصادی به اوکراین است. 

موتسیک روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی درباره همکاری امنیتی آمریکا با اوکراین و  ارائه آموزش های نظامی به این کشور گفت: "ما (آمریکا و اوکراین) مشغول همکاری در زمینه افزایش این کمک ها هستیم، و گام به گام به سمت جلو حرکت می کنیم." 

وی نوع کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین را به طور دقیق ذکر نکرد، اما دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر حمایت های همه جانبه از جمله "حمایت های مالی و اقتصادی و ارائه کمک های نظامی و فنی" به کشورش قدردانی کرد. 

موتسیک به جزئیات درباره همکاری های نظامی کشورش و آمریکا نیز نپرداخت. وی گفت: "نمی توانم جزئیات را تشریح کنم، اما باید تصریح کنم که دو کشور در زمینه نظامی با یکدیگر همکاری می کنند."
 
 وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند این کشور تاکنون کمک های نظامی به ارزش 118 میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داده است که شامل آموزش نظامی، و ارسال کمک های غیرمرگبار بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار