چهارمین نشست شهریاران جوان مناطق22گانه به میزبانی منطقه9 در حالی برگزارشد که نیروهای شهریاران جوان بطور فعال وبصورت شبکه و تیم های منظم در سطح کانونهای فرهنگی مساجد،NGOها وسطح سراهای محلات منطقه استقرار خواهند یافت.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛در چهارمین نشست شهریاران جوان مناطق 22 گانه که به میزبانی منطقه9 وبا هدف منسجم  وآشنا ساختن جوانان در عرصه های اجتماعی ،فرهنگی ،هنری ،مذهبی وبا حضور شهردار،معاون امور اجتماعی  وفرهنگی این منطقه و نمایندگانی از شهریاران جوان مناطق22گانه در سالن کنفرانس این منطقه برگزارشد.

سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه9 ضمن گرامیداشت ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: اگر قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا نبود ، زحمات انبیاء الهی و پیامبر عظیم الشان اسلام به نتیجه نمی رسید.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و سنت نبوی جایگاه جوانان مشخص است نیز اظهار داشت: خانه شهریاران جوان با نظر مساعد شهردار تهران و مجموعه مدیریت شهری تهران با هدف ارتقا و توانمندسازی جوانان و مشارکت آنان در اجرای برنامه ها تشکیل شد و فرصتی مناسب برای بهره مندی مدیریت شهری از ایده ها و خلاقیت این قشر جامعه به وجود آمد.

حسینی تصریح کرد: امروزه جوانان نقش بسیار عمده ای را در جامعه ایفا می کنند و با پیگیری های مستمر جوانان است که می توان بستر مناسبی را در جامعه ایجاد کرد و با استفاده بهینه از این فضاها جوانان به عنوان بازویی قدرتمند در کنار مدیران شهری ، ایفای نقش می کنند.
 
در ادامه این جلسه محمد ابویی مشاور امور جوانان معاون اجتماعی وفرهنگی ورییس دفتر خانه شهریاران جوان ضمن گرامیداشت روز دانشجو وقدردانی از زحمات برگزارکنندگان این مراسم گفت:
جهت ارتقای نقش جوانان در تمام مسائل حوزه جوانان حضوربالاترین مقام منطقه، شهردار است که به لطف خداوند اولین اتفاق  در منطقه 9 استارت خورد و ما امیدواریم که با حضور شهرداران مناطق 22گانه بتوانیم سیاستها وچالشهای هر منطقه را توسط شهرداران مناطق ومعاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم. ما امیدواریم فضای دانشجویی عرصه تحول وبه چالش کشیدن  سیاست ها ومسائل روزمره زندگی و پلی به سوی تحول و آبادانی کشور در حوزه های اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی و  همچنین درتمام حوزه های کشور باشد و شهریاران جوان که بدنه اصلی آنرا دانشجویان تشکیل می دهند بتوانند روحیه خواستن توانستن را در خودشان تقویت وبه عنوان یک گروه موفق در تمام عرصه ها بدرخشند و نقش اساسی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: شهریاران جوان که بصورت نیروی فعال در سطح منطقه فعال هستند آمادگی لازم را جهت هر گونه تغییر وتحول در سطح منطقه را دارند ودست به تبیین موضوعات کاری که هست در مناطق مختلف بزنند ودر آینده بتوانیم از تمام ظرفیت های درون شهری وبرون شهری و در رابطه با ارتقای نقش مشورتی خارج از مدیریت شهری مانند سازمان جوانان و سایر نهادهای مرتبط بهره مند شویم.

ابویی در خصوص موقع استراتژیک منطقه افزود: منطقه9 به دلیل شرایط استراتژیک منطقه بعنوان دروازه ورودی غرب تهران است که به دلیل تردد افراد در این مناطق احتمال آسیب های اجتماعی بسیار زیاداست  بنابراین با کمک نیروی شهریاران جوان می توان از این آسیب ها  جلوگیری کرد .

وی درپایان خاطر نشان کرد: نهاد سازی و ساختار سازی جوانان در حوزه اجتماعی ،شبکه سازی و تیم سازی در حوزه امور شهری ،استفاده از ظرفیت های علمی در سطح فرهنگی و هنری وNGOها در قالب سازمانهای مردم نهاد و کانونهای فرهنگی مساجد نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در پایان مراسم از دانشجویان نخبه شهریاران جوان منطقه نیز تجلیل به عمل آمد .

انتهای‌پیام/
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار