در نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به میرزاده مطرح شد

طبق آمارها باید از ترم آینده شاهد کاهش 8 درصدی شهریه‌ها در دانشگاه آزاد باشیم

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه‌ای خطاب به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد نوشت: طبق آماری که اعلام کرده‌اید باید از ترم آینده شاهد کاهش هشت درصدی شهریه‌ها باشیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ متن کامل نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

جناب آقای میرزاده
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

اخیرا در نشست شورای راهبردی معاونت امور مجلس در مورخ 12 آذر 1393 اعداد و ارقامی را اعلام نمودید که شبهه برانگیز و فوق العاده است است.

در این جلسه بیان داشتید: "یقینا تا پایان سال 1393 دوازده درصد از هزینه‌های دانشگاه آزاد از منابع غیر شهریه‌ها تامین خواهد شد"، در همین جلسه نیز اشاره کردید که : "تاکنون که حدود 10 ماه از سال گذشته است موفق شدید 8 درصد هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را از منابع غیر شهریه‌ها تامین کنید." به عبارت دیگر؛ یعنی موفق شدید بعد از گذشت 10ماه از سال 1393 حدود هشت درصد مضاف بر اخذ شهریه‌ها، به بودجه کل دانشگاه اضافه نمایید.

با استناد به آمارهای موجود، هزینه‌های دانشگاه آزاد به مرز حدود 5 هزار میلیارد تومان در هر سال می‌رسد، لذا 12 درصد درآمد از منابع غیر شهریه‌ها می‌شود حدود 600 میلیارد تومان که وعده کردید تا پایان امسال محقق خواهد شد. با این توضیحات تا پایان سال 1393 باید 600 میلیارد تومان درآمد، غیر از شهریه‌هایی که از دانشجویان اخذ می‌شود، به خزانه دانشگاه افزوده شود.

آقای رئیس!

در مورخ 12 آدر 1393 در  نشست شورای راهبردی معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اعلام کردید: 7 درصد از این 12 درصد (600میلیارد) محقق شده است. یعنی تاکنون حدود 400 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه آزاد اضافه شده باشد.

این آمار یک عدد بی‌نظیر و شگفت انگیز در حوزه اقتصادی دانشگاه آزاد در طی 30سال گذشته است. لذا خواهشمند است به تفکیک بفرمایید:

- هر واحد دانشگاهی چند درصد در تحقق این درآمد دخیل بوده‌اند؟

- خواهشمند است شرحی مفصل از روش‌های این کسب در آمد ارایه نمایید.

- چند درصد از این در آمد به حوزه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت تعلق دارد؟

اگر پاسخ به سوال قبل مثبت است نام مدیران عامل و مدیران اجرایی این شرکت‌ها را معرفی نمایید تا مورد تمجید قرار بگیرند؟

- چند درصد این درآمد صرف فرهنگ، آموزش و پژوهش خواهد شد؟

- آیا این درآمد مازاد و هنگفت تاثیری در وضعیت رفاهی دانشجویان، اساتید و کارمندان حاصل خواهد کرد؟

جناب میرزاده!

یقینا شفاف سازی و بیان جزییات در خصوص این موفقیت اقتصادی در دانشگاه آزاد می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد بیمار کشور نماید و مدیران اقتصادی کشور میتوانند با این الگوی بسیار عالی گشایشی در زندگی مردم ایجاد نمایند.

ضمن آنکه از مجلس محترم تقاضا می‌شود در خصوص این اظهار نظر رییس دانشگاه آزاد ورود پیدا کند، دانشجویان نیز در ترم آینده باید شاهد کاهش 8درصدی شهریه ثابت و متغیر باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار