روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیر موضوع های مشکلات آب و فاضلاب اهالی خیابان ری، ساخت‌ انبارهای غیر مجاز بر چهار سوق کوچک بازار قدیمی تهران، مشکلات شهروندان پله سوم و چهارم یوسف آباد و رها شدن فاضلاب در فرون ‌آباد پاکدشت شد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمشکلات روز افزودن آلاینده‌های محیط زیست در شهر تهران به جایی رسیده است که مسئولان برای رفع این معضل بزرگ اقدام به طرح‌های مختلف شهری می‌کنند.

احداث شبکه فاضلاب شهری در نقاط مختلف تهران یکی از اقدامات مسئولان برای کاهش آلاینده‌های محیط زیست است.

باخبر شدیم با وجود اینکه احداث شبکه فاضلاب شهری در یکی از کوچه‌های تنگ شهر تهان امکان پذیر نیست.

اما مبلغهای بسیاری از ساکنان خیابان ری برای حفر کانال و فاضلاب،‌ و احداث شبکه فاضلاب شهر ری دریافت شده‌است.

موضوع را از یادگاری مدیر آبفای بهارستان پیگیر شدیم او در پاسخ گفت: احداث شبکه فاضلاب شهری در دستور کار آب و فاضلاب استان تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: وجود مشکلات فنی باعث ایجاد اولویت‌های سنگین می‌شود. اولویت‌های اول ما پیش فروش هاست، تسهیلات ویژه ای برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

یادگاری اظهار داشت: امکان احداث شبکه فاضلاب شهری در کوچه و خیابان ری وجود دارد و این کار در اولویت های بعدی آبفای بهارستان است.

وی خاطر نشان کرد: مشترکانی که به آبفای بهارستان مراجعه می‌کنند از تسهیلات این طرح استفاده خواهند کرد. در صورت درخواست اصلاح هزینه‌های آنها برگشت داده می‌شود.

اگر هزینه‌هایشان را دریافت کنند از تسهیلات این طرح بهره‌مند نخواهند شد.

*سرانجام اهالی پله سوم و پله چهارم یوسف آباد به کجا می رسد. . .!؟

باخبر شدیم پله سوم و پله چهارم یوسف آباد در خیابان ولیعصر(عج) چند ماهی است که تخریب شده و مشکلات بسیاری را برای اهالی این محله به وجود آورده است.

موضوع را با حسین نژاد معاون فنی و عمران منطقه 6 در میان گذاشتیم او در پاسخ گفت: بازسازی پله سوم و چهارم یوسف آباد با توجه به تغییراتی در نقشه منطقه 6 و احداث دو دستگاه آسانسور تا خرداد ماه سال 94 به بهره برداری می‌رسد.
تا هفته آینده عملیات پیاده رو سازی و خاکبرداری آغاز و این مسیر آزاد می‌شود.

*سیلی فاضلابی که اهالی فرون آباد پاکدشت را غافلگیر کرد. . .!؟

مشکلات آلاینده‌های محیط زیست و رها شدن فاضلاب شهری در کوچه‌های محله فرون آباد پاکدشت مشکلات بسیاری را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است. اهالی محله فرون‌آباد علاوه بر مواجه شدن با سیل فاضلابی با مشکلات نداشتن گاز شهری در سرمای زمستان دست و پنجه نرم می‌کنند.

اهالی این محله از نبود امکانات مختلف نبود شبکه فاضلاب شهری، جدول‌های فاضلابی، بهداشت کافی، نبود آب و . . . رنج می‌برند.

روی خط تهران پیگیر این معضل بزرگ خواهد شد. امیدواریم مسئولان چاره‌ای برای اهالی محله فرون آباد پاکدشت بیاندیشند تا هر چه سریعتر مشکلات آنها برطرف شود.

*حکایت احداث انبارها بر چهارسوق کوچک سرای ملاعلی چیست

حفظ میراث فرهنگ و تاریخی تهران قدیم یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان و شهروندان شهر بزرگ تهران است.
با وجود اقدامات بسیاری که در خصوص حفظ میراث فرهنگی و تاریخ تهران قدیم شده است.

هنوز عده‌ای از شهروندان توجهی به حفظ این میراث با ارزش نمی‌کنند. به طوری که برخی از اهالی چهار سوق کوچک سرای ملاعلی معروف دربازار قدیمی تهران اقدام به احداث انبار در چهار سوق‌های این محله کرده‌اند.

ساخت‌ و سازها در پشت بام این محل آن هم بدون مجوز تمدید و خطری بزرگ برای این بنای تاریخی است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیر خواهد شد . امیدواریم مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار