یک کار‌شناس سیاست خارجی با بیان اینکه متاسفانه سازمان ملل در مقابل تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت اختیار کرده است، گفت: آمریکا در جایگاهی نیست که به نظام سوریه مشروعیت و یا عدم مشروعیت اعطا کند.

"حسن هانی‌زاده"  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تاثیرگذاری رژیم صهیونیستی بر ایالات متحده اظهار داشت: بخشی از ساختار سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی است.  
 
وی وجود لابی صهیونیستی، تاثیرگذاری یهودیان مقیم و سرمایه گذاری‌های کلان آن‌ها را در نگرش آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی تاثیرگذار دانست و گفت: به طور طبیعی عوامل یاد شده آمریکا را ملزم می‌کند که امنیت رژیم صهیونیستی را بخشی از امنیت آمریکا تلقی کند.  
 
هانی‌زاده تصریح کرد: در واقع هر حرکتی که آمریکا اتخاذ کند، قطعا منافع رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار می‌دهد، بنابراین رژیم صهیونیستی با تکیه بر کمک‌های آمریکا در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی موجب شده که قوانین بین المللی را زیرپا بگذارد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از اسرائیل یک مسئله کاملا آشکار است، افزود: پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و در طول ۶۶ سال گذشته حمایت از رژیم صهیونیستی بخشی از سیاست‌های آمریکا محسوب شده است. 
 
هانی‌زاده با بیان اینکه هر اقدام غیرقانونی که رژیم صهیونیستی انجام دهد طبیعتا با حمایت آمریکا صورت گرفته، اظهار داشت: تاکنون ایالات متحده حدود ۸۵ قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرده، این موضوع نشان می‌دهد آمریکا به شدت از لحاظ سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.  
 
وی گفت: کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی سالانه به ۱۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود، این مبلغ را آمریکایی‌ها متعهد به پرداخت سالانه شده‌اند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی در رابطه با جایگاه آمریکا در اعطای مشروعیت به سوریه اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند مشروعیت و عدم مشروعیت یک نظام را مورد ارزیابی قرار دهد، در حقیقت ایالات متحده در جایگاهی نیست که به یک نظام مشروعیت و یا عدم مشروعیت اعطا کند. این به نوعی دخالت به مسائل داخلی کشور سوریه است. با توجه به اینکه سوریه یک کشور مستقل است.  
 
هانی‌زاده با تاکید بر اینکه دخالت آمریکا در مسائل داخلی سوریه نقض قوانین بین المللی و یک بدعت جدید در تعاملات بین المللی است، بیان کرد: سوریه در حالی که زیر گلوله گروه‌های تروریستی انتخابات آزادی را برگزار کرد و رئیس جمهور مورد تائیدش را انتخاب کرد، در این شرایط آمریکا معتقد به عدم مشروعیت نظام سوریه است.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با سوریه به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان است، بیان کرد: ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عرب منطقه تلاش می‌کنند تا از سرنگونی نظام سوریه یک نظام دست نشانده و وابسته به غرب و اسرائیل ایجاد کنند.  
 
هانی‌زاده حمله اخیر هواپیماهای رژیم صهیونیستی به اطراف و فرودگاه دمشق را به خاطر بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی دانست و افزود: متاسفانه سازمان ملل در مقابل تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت اختیار کرده است و این نشان می‌دهد که شورای امنیت هم تابع سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار