صدر جدول در اختیار دو تیم تهرانی؛

نیم قهرمانی دانشگاه آزاد در جام ملی بسکتبال

تیم های بسکتبال دانشگاه آزاد و مهرام تهران، نیم فصل اول جام ملی را با ثبت صدر جدول به نام پایتخت به پایان بردند.

به گزارش خبرنگار ورزش باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد نیم فصل اول جام ملی بسکتبال را با یک باخت به پایان برد و در رده اول جدول باقی ماند. تنها باخت دانشگاه آزاد به دیدار با هفت الماس قزوین مربوط می شد و شاگردان شاهین طبع نیم فصل اول را با پیروزی مقابل دو تیم مدعی قهرمانی تمام کردند.

مهرام انتقام فینال پنجم را گرفت


تیم مهرام در اولین دیدار بعد از فینال سال قبل مقابل پتروشیمی موفق به شکست این تیم و جبران باخت فینال پنجم در ماهشهر شد.

مهرامی ها با این برد به رده دوم جدول صعود کردند و پتروشیمی با 2 باخت در رده سوم جای گرفت.

پتروشیمی با امتیازات حامد آفاق و صمد نیکخواه بازی را شروع کرد اما با ورود محمد جمشیدی در اواسط کوارتر سایر بازیکنان تیم شروع به گرفتن امتیاز کردند.

جمشیدی و اکبری ظرف چند دقیقه در کنار هم 13 امتیاز به دست آوردند و پتروشیمی 20 بر 14 پیش افتاد. بهنام یخچالی با یک امتیاز و خطا، 3 امتیاز دیگر به امتیازات پتروشیمی اضافه کرد و کوارتر اول بعد از پنالتی های موسی نبی پور و اوشین ساهاکیان برای مهرام با نتیجه 23 بر 18 به نفع پتروشیمی تمام شد.

گردش بی امتیاز توپ

هاشمی و حاتمی سرمربیان دو تیم بازیکنان مختلفی را از روی نیمکت به زمین فرستادند و ترکیب خود را بارها تغییر می دادند اما در 10 دقیقه دوم امتیازات کمی رد و بدل شد و دقایق میانی کوارتر هیچ امتیازی نداشت تا زمانی که با گل اوشین ساهاکیان بازی 29-29 مساوی شد.

پتروشیمی در این کوارتر کمتر از 10 امتیاز گرفت و با این وجود در نیمه اول با نتیجه 32 بر 31 برنده شد.

برد و باخت پتروشیمی

مهرام در شروع کوارتر دوم با بازی خوب موسی نبی پور 5 امتیاز پیش افتاد و در این زمان بهنام یخچالی برای پتروشیمی وارد میدان شد. مهدی اسماعیلی بازیکن فصل قبل پتروشیمی هم مقابل تیم سابق خود وارد زمین شد.

یخچالی در دقیقه آخر کوارتر سوم 5 امتیاز پیاپی به دست آورد و پتروشیمی را به یک امتیازی مهرام رساند.

بازیکنان پتروشیمی همین روند را در کوارتر چهارم هم ادامه داده و با پرتاب های اکبری و آفاق با چهار امتیاز پیش افتادند.

صمد نیکخواه هم در این دقایق بازی بسیار موثری برای تیم ماهشهری انجام داد. بعد از دور حملات پتروشیمی و 5 خطایی شدن سجاد مشایخی از مهرام در دقایق آخر بازی به نظر می رسید بازی به نفع میزبان تمام شود اما دو تعویض مهرام برای این تیم نتیجه داد.

نجات مهرام در یک دقیقه

مهراد آتشی و آرمان زنگنه که به تازگی وارد بازی شده بودند در دو حمله به نجات مهرام آمدند. آتشی در ورود خود یک پرتاب 3 امتیازی را گل کرد و آرمان زنگنه هم در زیر سبد امتیازی به دست آورد که اختلاف را به یک امتیاز رساند.

سعید داورپناه هم در ادامه یک خطا از میثم میرزایی گرفت که علاوه بر 5 خطایی شدن میرزایی 2 پنالتی هم به مهرام هدیه کرد. 

در نهایت مهرام با امتیاز موسی نبی پور به برتری 73 بر 72 رسید. بازیکنان پتروشیمی که 20 ثانیه برای جبران فرصت داشتند با خراب کردن فرصت ها خطایی هم مرتکب شدند. مهرامی ها با گل کردن 2 پنالتی با نتیجه 75 بر 72 بازی را به نفع خود تمام کردند.

موسی نبی پور با 18 امتیاز بهترین بازیکن مهرام بود. بهنام یخچالی با 17 امتیاز در کنار صمد نیکخواه با 15 امتیاز، 5 ریباند و 7 پاس گل بهترین های پتروشیمی در این دیدار بودند.

حواشی بازی

بازیکنان و کادر فنی پتروشیمی روز قبل از بازی با مهرام دیداری با مدیران باشگاه داشتند.

اعلام خطای طرفین برای صمد نیکخواه و وحید دلیرزهان در کوارتر دوم باعث اعتراض شدید صمد به داوران شد. ملی پوش پتروشیمی که با ثبت دومین خطا تعویض هم شد به سمت ناظر مسابقه رفته و اعتراضات خود را در بیرون زمین ادامه داد.

پرچم بزرگی با عنوان "سلطان آسیا مهران حاتمی" مقابل جایگاه تماشاگران نصب شده بود.

تماشاگران ماهشهری شعارهایی در مورد اوشین ساهاکیان در جریان بازی سر دادند.

سالن ماهشهر با وجود رقابت جذاب چند سال اخیر مهرام و پتروشیمی به طور کامل پر نشده بود. 

مهدی اسماعیلی که سابقه بازی در پتروشیمی بندرامام را هم داشت در بازگشت به ماهشهر با شعار هواداران روبرو شد. گویا اسماعیلی برخوردی لفظی هم با تماشاگران داشت که باعث شد داوران به او تذکر دهند.

در دقیقه آخر کوارتر سوم بر سر مالکیت توپی که از زمین بیرون رفته بود میان سعید داورپناه و صمد نیکخواه بحثی پیش آمد که باعث شد آذرافزا داور مسابقه با واحدپور رئیس کمیته داوران هم در این مورد مشورت کند. مالکیت این توپ از زیر سبد پتروشیمی به مهرام داده شد و با وجود چند بار تلاش بازیکنان مهرام در نهایت توپ وارد سبد نشد.

سعید داورپناه در کوارتر چهارم به خاطر اعتراض به داور یک خطای تکنیکال دریافت کرد.
 
برد حساس گرگان 

شهرداری گرگان که بعد از باخت هفته قبل دچار حاشیه شده بود با یک برد مقابل هفت الماس به رده پنجم صعود کرد.

هفت الماس کوارتر اول را با نتیجه 16 بر 11 برد اما گرگان با دفاع خوب و بازی بنی کوچویی در کوارترهای دوم و سوم با نتایج 16 بر 13 و 21 بر 10 برنده شد.

تماشاگران گرگانی که قبل از بازی قرار بود بدون بلیت فروشی اجازه حضور در سالن را پیدا کنند تا حدودی بازیکنان هفت الماس را تحت تاثیر قرار داده بودند و در کوارتر چهارم اختلاف دو تیم 10 امتیاز شد.

جشنواره خطا و پنالتی!

خطاهای پیاپی که از سوی بازیکنان گرگان اعلام می شد در دقایق آخر پنالتی های زیادی به تیم هفت الماس هدیه کرد.

ساسون آبرامیان 3 خطای پیاپی در زیر سبد داشت که صدای اعتراض اسداله کبیر به داوران را بلند کرد. 

پویا تاجیک هم در این میان 5 خطایی شد و اختلاف تا 4 امتیاز هم رسید اما علی اله وردی در دقیقه آخر 4 پنالتی پیاپی را خراب کرد تا در نهایت بازی با نتیجه 64 بر 59 به نفع گرگان تمام شود.

در دقایق آخر با وجود به هم ریختن شرایط گرگان با خطاهای بازیکنان هیچ وقت استراحتی هم از سوی این تیم گرفته نشد و احتمال باخت این تیم در صورت گل شدن پنالتی های هفت الماس وجود داشت.

همچنین در دقایق پایانی پشت نیمکت تیم هفت الماس هم مشکلاتی پیش آمد که با توقف کوتاه بازی و خلوت کردن صندلی ها مشکل حل شد.

دانشگاه آزاد در مشهد هم برنده شد


اشتباه در ثبت نتیجه تیم بازنده و برنده ی بازی دانشگاه آزاد و ثامن مشهد روی سایت فدراسیون برای دقایقی باعث تعجب همه شد اما در نهایت با تصحیح نتیجه مشخص شد که تیم دانشگاه با نتیجه 82 بر 72 برنده بازی شده با ثامن شده است.

دانشگاه آزاد که کوارتر اول را باخته بود در پایان نیمه اول با نتیجه 41 بر 35 برنده شده بود.

تیم ثامن با این نتیجه در رده هشتم جدول جای گرفت.

هشتمین باخت صنایع ماهشهر

تیم صنایع ماهشهر که تا پایان نیم فصل اول هم موفق به جلب حمایت در این شهر نشد با نتیجه 77 بر 43 به نفت آبادان باخت.  

نفت با این نتیجه بدون تغییر در رده چهارم جدول ماند و صنایع ماهشهر هم از رده آخر جدول تکان نخورد.

گفتنی است تیم پمینا اصفهان که این هفته استراحت داشت روز پنجشنبه 20 آذر با هفت الماس در قزوین دیدار می کند. نتیجه این دیدار، رده بندی نهایی پنجم تا هفتم را در نیم فصل اول تعیین می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار