یک کارشناس مذهبی گفت: حضور میلیونی جوانان در اعتکاف رجبیه گواه خوبی بر دیندار بودن و نه دین‌گریزی آنان در جامعه است.

 حجت‌الاسلام حمیدرضا رحمانی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص دین‌گریزی در جامعه گفت: با توجه به وجود جلوه‌های دینی، دین‌گریزی در جامعه وجود ندارد اما به دلیل وجود تبلیغات نادرست و قرائت‌های اشتباه است که جوانان را از دین گریزان می‌نامند.

این کارشناس بیان داشت: حضور میلیونی جوانان در اعتکاف رجبیه، حضور پرشور در راهپیمایی‌ها، حضور در پیاده‌روی اربعین و جلو بودن آنان در هر جبهه‌ای گواه خوبی بر دیندار بودن و نه دین‌گریزی جوانان در جامعه امروزی است.

وی در ادامه افزود: از عوامل شیوع دین‌گریزی در میان جوانان می‌توان به تفسیر و ترویج غلط دین، ترکیب سلایق شخصی با دین و البته مهم‌ترین گزینه کارکرد استکبار بر ضمایر ناخودآگاه جوانان از طریق فیلم، کارتون و موسیقی اشاره کرد.

رحمانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها بیشترین و مهمترین نقش در تشویق جوانان به دین را دارند، افزود: خانواده‌ها و مربیان آموزشی باید دین و عوامل دین‌زا را بشناسند تا بتوانند آنان را از عوامل بازدارنده دین دور نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای ترویج دین میان جوانان به جای آموزش به روش‌های سنتی و قدیمی، دین را به زبان خودشان و مناسب با ذائقه آنان شیرین تفسیر کنیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اعتکاف ، رجبیه ، دیندار ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار