دادستان کل کشور گفت: اصلاح فرایندها و ساختارها در حوزه‌های پولی و بانکی و... نقش مهمی در جلوگیری از فساد دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز زیربنای این حرکت یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سلامت اداری در اراده و جذب مدیران وجود دارد.
 
وی افزود: منشور جامع مقام معظم رهبری صادره در سال 1380 می‌تواند هم تکلیف قوه قضاییه و هم قوه مجریه و مقننه را در رابطه با مبارزه با فساد کاملا مشخص کند که هر یک در حیطه خود چه وظایفی برعهده دارند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ما پشتوانه عظیم مردم را در شکل دادن نظام اداری سالم داریم و مردم مسرانه از دستگاه‌های اداری کشور نظام سالم را می‌خواهند و هیچ‌گونه ناسلامتی برای مردم پذیرفته نیست.  
 
وی تصریح کرد: اگر فسادی هم در جامعه بروز کند و فسادی اتفاق بیفتد اراده مدیران مطلقا اجازه نمی‌دهد که فساد در هیچ کجای نظام اداری کشور، لانه کند.  
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: سخن ما این است که هر روز نباید شاهد بروز و ظهور یک پرونده با رقم‌های مختلف باشیم چون اگر به این پرونده‌هاکه تاکنون مطرح شده نگاه کنیم رقم‌ها و متهمین آن مختلف هستند اما جنس آنها یکی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در همه این پرونده‌ها سوءاستفاده از منافذ و دست یافتن به منابع نامشروع در حوزه‌های پولی و بانکی کشور مطرح است و من فکر می‌کنم که از مهمترین مواردی که باید صورت گیرد اصلاح فرایندهاست.  
 
وی تصریح کرد: اصلاح ساختارها نیز اهمیت زیادی دارد تا اگر اراده فساد هم وجود داشت کسی نتواند دست به دزدی بزرگ بزند. 

دادستان کل کشور در پایان خاطر نشان کرد: خواست مهم مردم از نظام اداری کشور این است که ما یک نظام اداری سالم می‌خواهیم و به هیچ عنوان بعد از این سال‌ها پذیرفته نیست و از طرفی در ظرفیت اجتماعی ما هم نیست که دوباره پرونده‌ای در زمینه فساد بروز پیدا کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فساد ، مدیران ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.