طبق تحقیقاتی که به تازگی از سوی مرکز پژوهش‌های امنیت ملی تل آویو منتشر شده است، تأسیسات برقی رژیم صهیونیستی قدرت پایداری در برابر موشک‌های حزب‌الله را ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الکترونیکی روزنامه رأی الیوم، این پایگاه گزارش داد که طبق پژوهش جدیدی که از سوی مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو که با دستگاه های امنیتی و سیاسی در تل آویو مرتبط است ، منتشر شده بخش برق و تأسیسات برقی رژیم صهیونیستی قادر نیستند تا در برابر موشک های حزب الله پایداری نمایند.

این پایگاه می‌نویسد: همچنانکه این پژوهش "جنگ سوم لبنان" نامیده شده است، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از خاموشی که چندین ماه بطول خواهد انجامید در صورت وقوع جنگ، نگران است.

این پایگاه همچنین می نویسد که درانجام  این پژوهش گروه زیادی از پژوهشگران به ریاست "مئیر الیران" مسئول طرح پژوهش‌های بخش شهروندی و نیز کارشناسان و کارمندان کنونی وسابق بخش انرژی و مسئولان وزارت خانه‌های صنایع زیر ساخت و برق رژیم صهیونیستی حضور داشته اند.

این پژوهش جدید طبق برآوردهای رسمی که از سوی سازمان ضداطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) اعلام می کند که رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود تا در برابر تهدیدهای موشک های دقیق و سنگین، از سوی شمال اسرائیل مقابله نماید.

این پژوهش منتشر شده طبق اعلام منابع امنیتی در تل آویو اعلام می کند که حزب الله لبنان دارای بیش از 100 هزار موشک بوده و تمامی مناطق اسرائیل در هدف تیررس این موشک ها قرار دارد.

این گزارش به نقل از یک افسر بلندپایه که نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد: جنگ دوم لبنان در برابر آنچه که در جنگ سوم لبنان رخ خواهد داد، بازیچه ای بیش نیست؛ خصوصا با معادله ای که دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصر الله برای هدف قرار دادن تأسیسات برق اسرائیل در پاسخ به هدف گرفتن صنائع زیرساخت در لبنان برنامه ریزی کرده است.

طبق اعلام این پژوهش صورت گرفته، بخش برق رژیم صهیونیستی فقط از سوی موشک های بالستیکی که به مقدار زیاد در اختیار حزب الله هست تهدید نمی شود؛ بلکه از سوی موشک هایی با برد پایین نیز مورد تهدید واقع است.

این پژوهش صورت گرفته از سوی مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو در پایان می‌گوید که سطح آمادگی در اسرائیل در ازای حملاتی که به شبکه برق می شود، یعنی سطح آمادگی کنونی برای مقابله با جنگ آینده کافی نبوده و ناهمگون است.

همچنین در این گزارش آمده است که این تیم تحقیقاتی واقعیت تأسیسات زیربنایی دیگر را که ممکن از سوی موشک های حزب الله هدف گرفته شود مانند تأسیسات گاز طبیعی مورد بررسی قرار ندادند و در این گزارش تأکید شده است که بزودی اقدام به آماده سازی تحقیقاتی برای بررسی آمادگی مقامات برای سناریوهای مختلف خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار