رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه گفت: در دوره‌های قبل این فدراسیون حتی مربی و داور درجه 3 داخلی هم نداشت.

محمدعلی صبور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: بعد از برگزاری دوره‌های ورزش‌های سه گانه موفق شدیم بیش از 37 مربی بین‌المللی و 27 داور بین‌المللی تربیت کنیم این یک رکورد استثنایی در کل دنیا محسوب می‌شود و به منظور تربیت داور و مربی و برای ارتقا سطح علمی و فنی مربیان و پرورش نیروی متخصص و به کارگیری آن‌ها به عنوان نیروهای برتر در سطح تیم‌های ملی برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری درجه3و2 احساس می‌شد.

محمدعلی صبور در ادامه افزود: طی ارتباطی که با رئیس اتحادیه جهان و رئیس کنفدراسیون آسیا برقرار کردیم موفق شدیم اولین دوره  کلاس‌های مربیگری سطح 1 را در کیش با حضور 34 مربی داخلی برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: دوره آموزشی دیگری در رشته ورزش‌های سه گانه طی چند روز گذشته در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد که اختتامیه این کلاس‌ها در روز 17 آذرماه با حضور 25 داور مرد و زن و مدرسان اعزامی از سوی IT6 و کنفدراسیون آسیا برگزار گردید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه اظهار کرد: نفرات برتر این دوره آموزشی باید در سه دوره و مسابقه به عنوان داور حضور یابند و هر زمان که توانستند امتیاز لازم را اخذ کنند مدرک رسمی به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مدرسان اعزامی از سوی IT6 از سطح کیفی این کلاس‌ها احساس رضایت کردند و معتقد بودن که شرکت کنندگان از دانش کافی و خوبی برخوردار بودند و یکی از معدود دوره هایی بود که سطح علمی آنقدر بالا بود و این جای خوشبختی دارد این دوره‌های آموزشی در پیشرفت و ارتقای سطح آگاهی مربیان تاثیر بسزایی دارد.

صبور در ادامه گفت: مسابقاتی که در حوزه رشته‌های سه گانه معمولا بین آقایان و بانوان بطور مشترک برگزار می‌گردد ولی در ایران برگزاری این مسابقات غیر ممکن است و فقط می‌توانیم با برگزاری کلاس‌ها قدم موثری در این ورزش برداریم.

وی اظهار کرد: یکی از مدرسان اظهار می‌کرد که سطح علمی بانوان ایرانی بسیار بالا است و با انگیزه در این دوره‌ها حضور داشتند و بهتر از مردان می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند.

صبور همچنین گفت: این دوره آموزشی باعث تبادل فرهنگ شده و ذهنیت بدی که خارجیان از ایرانی‌ها دارند تغییر می کند و نظر مثبتی نسبت به ایران پیدا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیش به دلیل موقعیت خاصش بهترین مکان برای برگزاری این کلاسهاست و امسال قرار بود که با مسئول ورزشی کیش دکتر جلالی جلسه‌ای برگزار کنیم ولی تا الان هیچ قدم مثبت از جانب آن‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سه گانه ، صبور ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار