مدیر اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه یک گفت: به مناسبت اربعین مراسم عزاداری در حسینیه رستم آباد- فرمانیه و مسجد جامع حصار بوعلی انجام می‌شود.

 محمد رضا یارندی مدیر اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یک دوره کارگاه‌های سبک زندگی در محله رستم آباد - فرمانیه در تاریخ های 2، 9،16، 23 آذر ماه در شهرک شهید چمران و همین دوره کارگاه‌ها در محله حصار بوعلی در تاریخ‌های 10،12،17،19 آذر ماه برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: کارگاه آموزش نقد ادبی هر هفته یکشنبه‌ها با حضور شریفه الهه قمشه‌ای در سرای حصار بوعلی برگزار و چهارشنبه هر هفته کارگاه منطق ذهن و رفتارهای معقول در سالن کنفرانس ناحیه یک با حضور آقای سعادتمندی که برای عموم نیز رایگان است برگزار می‌شود.
 
مدیر اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه یک خاطر نشان کرد: روزهای دوشنبه هر هفته در سرای محله فرمانیه کارگاه شبه عرفان برای آشنا سازی والدین، مدیران، شهروندان و مدیران مدارس با شبه عرفان‌ها و با خرافات برگزار می شود.

*برگزاری همایش پزشکی با موضوع بیماری‌های غدد در سرای محله اوین
 
راحله مفیدی مسئول خانه سلامت اوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌در مورد سنجش عدالت 2موضوع کنترل وزن و رژیم درمانی شنبه‌ها به صورت رایگان و پنج شنبه‌ها 15تا 17 با موضوع پیشگیری از مصرف دخانیات و کاهش درصد خانوارهای سیگاری با کمک انجمن نیکوتین‌های گمنام (که در منطقه یک در سرای محله اوین مستقر هستند)‌برگزار می‌شود.

مسئول خانه سلامت اوین گفت: 8 دی ماه، همایش پزشکی با موضوع بیماری‌های غدد از ساعت 11تا 12 با حضور فاطمه اولاعظیمی در سرای محله اوین برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: روزهای دوشنبه آموزش مهارتهای زندگی با حضور عبدالله باشی و روزهای سه شنبه طرح خانواده سالم و فرزند پروری از ساعت 11تا 12 با حضور ملک در سرای محله اوین برگزار می‌شود.

*زنگ شماری تمام پلاک‌های آبی ناحیه یک منطقه یک


مهدی جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: زنگ شماری تمام پلاک‌های آبی ناحیه یک با حضور آموزشگران بازیافت منطقه یک در خصوص جمع آوری اطلاعات و تهیه بانک اطلاعات طرح تفکیک از مبدا به منظور آموزش چهره به چهره شهروندان در این ناحیه انجام شد.

رئیس اداره بازیافت منطقه یک گفت:‌ زنگ شماری تمام پلاک‌های آبی ناحیه یک در منطقه یک انجام شد.
 
وی بیان کرد:‌ در این طرح آموزشگران بازیافت منطقه با حضور فعال و به صورت جهادی پلاک‌های آبی در سطح ناحیه را شناسایی کردند.
 
رئیس اداره بازیافت منطقه یک خاطر نشان کرد: سپس در قالب فایل  اکسل برای مشخص شدن واحدها و تعداد طبقات آن‌ها برای مرحله بعد که آموزش چهره به چهره به خانوارهای مسکونی این پلاک‌ها است تهیه کرده و در اختیار کارشناس ناحیه قرار دادند.

*انجام تبلیغات محیطی موضوعی برای مساجد و هیئت‌ها

 محمد رضا میرزایی رئیس اداره زیبا سازی منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: سیاه پوشی خیابان‌ها، خیابان ولیعصر و نورپردازی دیگر خیابان‌ها انجام شده است و تا 28صفر نیز این سیاه پوشی‌ها در سطح منطقه انجام گرفته است.
 
رئیس اداره زیبا سازی منطقه یک گفت:‌به مناسبت اربعین حسینی، تبلیغات محیطی موضوعی( با موضوع اربعین) برای مساجد و هیئت‌ها از سوی اداره زیبا سازی منطقه انجام گرفت.

وی خاطر نشان کرد: سیاه پوشی‌های میدان تجریش، نیاوران، ارتش، محلاتی و خیابان‌های شریعتی و پل پارک وی و سراهای محلات  منطقه یک انجام شده است.
 
 
*جمع آوری آثار مشکات از سوی کارشناسان آموزش نواحی 

بی نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک گفت:‌ کارشناسان آموزش نواحی منطقه یک با مراجعه به  مدارس سطح منطقه به ‌آموزش و ترغیب دانش آموزان به ارائه آثار مانند نقاشی، داستان کوتاه و موارد دیگر می‌پردازند.
 
وی خاطر نشان کرد: این آموزش و ارائه آثار در زمینه‌های بازیافت، تفکیک زباله  از مبدا، محیط زیست، فضای سبز، اصلاح الگوی مصرف آب انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خرافات ، حسینیه ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار