"اورهان باموک" نویسنده ی ترک و دارنده ی جایزه نوبل ادبیات در سال 2006، خفقان رسانه ای و فضای نگران کننده ی موجود در ترکیه را محکوم کرد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "اورهان باموک" نویسنده ترک و دارنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2006، خفقان رسانه‌ای و فضای نگران کننده ی موجود در ترکیه را محکوم کرد.

باموک در مصاحبه با روزنامه "حریت" ترکیه به مناسبت انتشار رمان اخیر خود، با اشاره به اینکه آزادی بیان در ترکیه به دلیل اقدامات رژیم اردوغان به شدت محدود شده است، از اعمال فشارهای رسانه ای توسط این دولت، به ویژه علیه رسانه های مخالف خود ابراز تاسف کرد.

این نویسنده در ادامه گفت: بدتر از این، ترسی است که بر فضای جامعه حاکم است...من همه را می بینم هراسان و نگرانند و این غیر طبیعی است!!

گفتنی است، کشور ترکیه بر اساس لیست سازمان خبرنگاران بدون مرز، روند روبه سقوطی را در عرصه آزادی بیان و مطبوعات سیر می کند، به نحوی که از میان 179 کشور، رتبه 148 را دارا می باشد.

این نویسنده ترک، به شدت از اظهارات اخیر اردوغان علیه آزادی زن که گفته بود، هیچ گونه مساواتی میان زن و مرد وجود ندارد، انتقاد کرد.

شایان ذکر است که "باموک" مشهورترین نویسنده ترک در جهان به شمار می رود و علاوه بر اینکه کتاب های او به شش زبان ترجمه شده، همچنین اولین نویسنده ترکی است که به جایزه ی نوبل دست یافته است.

خاطر نشان می گردد، از زمان ظهور اردوغان به عنوان رئیس جمهور تا کنون، صدها روزنامه نگار با اتهامات مرتبط با گروه های تروریستی محکوم به زندان شده اند، همانطور که قوانین سرکوبگرانه مختلفی علیه آزادی مطبوعات صادر شده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار