روزنامه نگار برجسته آمریکایی تاکید کرد سلاح هسته ای ایران دروغ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا، سیمور هرش گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جایگاه خود باقی خواهد ماند. 

هرش در سخنرانی خود در جمع حدود سیصد خبرنگار در دومین روز همایشی در امان اذعان کرد: سران سنی در منطقه باید نگران باشند زیرا اکنون زمان شیعیان است و کار ارتش آزاد در سوریه هم تمام شده است. 

وی خاطر نشان کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره سلاح های شیمیایی که از آنها علیه غیرنظامیان در سوریه استفاده شد، دروغ گفت زیرا مخالفان و ترکیه عامل این حمله شیمیایی بودند. مواد شیمیایی استفاده شده در این حملات با انواع موجود در انبارهای ارتش سوریه متفاوت بود. 

سیمور هرش گفت: سوریه یکسال پیش از ماجرای حمله شیمیایی، توسط روسها معامله ای را برای تحویل سلاح های شیمیایی خود مطرح کرد، اما آمریکاییها آن را رد کردند ولی بعدا آن را پذیرفتند. 

هرش درباره پرونده هسته ای ایران هم افزود: سلاح هسته ای ایران دروغ است و نگرانی های بین المللی درباره ایران پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی در این کشور از بین رفت. ایران به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست. 

وی درباره اوضاع مصر هم گفت: دولت های آمریکا و اسرائیل با اوضاع کنونی در مصر موافق هستند. محمد مرسی در مصر مرتکب اشتباهات شد. 

این روزنامه نگار برجسته درباره رسانه های آمریکا هم افزود: این رسانه ها با دیگر رسانه ها در جهان تفاوتی ندارند و بازرگانان و شرکت ها بر آنها تسلط دارند و این رسانه ها هم همواره برای راضی نگهداشتن دولت ها تلاش می‌‌کنند


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار