معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: پیشگیری از فساد یکی از راهکارهای مبارزه با فساد است، باید راهکارهای مبارزه با مفسدین و برخورد با آن‌ها را شناسایی شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» در حاشیه همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این همایش گفت: امروز، روز جهانی مبارزه با فساد است و ما باید در مبارزه با فساد جدیت خود را نشان دهیم و در این زمینه نیز باید فرهنگ‌سازی کنیم.  
 
وی تاکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در جامعه تاثیر فرهنگ‌سازی در مبارزه با فساد دارد، همچنین باید در زمینه مبارزه با فساد موجی را ایجاد کنیم و آن را تبدیل به ارزش کنیم چرا که مبارزه با فساد برای ما همواره جدی و ارزشمند است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: هیچ گونه فسادی برای ما قابل تحمیل نیست لذا ممکن است در هر جامعه‌ای فساد وجود داشته باشد اما مهم این است که با این گونه فسادها مبارزه جدی و عزم جدی داشته باشیم.  
 
معاون فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد: پیشگیری از فساد یکی از راهکارهای مبارزه با فساد است، باید راهکارهای مبارزه با مفسدین و برخورد با آن‌ها را شناسایی شوند، در نظام‌های اقتصادی همه دنیا راه‌های نفوذ فساد بی‌شمار است اما باید تلاش کرد تا آن‌ها را پیدا کنیم و جلوی آن‌ها را بگیریم به طوری که زیرساخت‌های اداری و اقتصادی را به نحوی سامان دهیم که مانع از بروز فساد جامعه شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما تاکنون در کشورمان بیشتر با معلول‌ها مبارزه می‌کنیم و زمانی که فسادی در بانکی ایجاد می‌شود، افرادی را دستگیر، محاکمه و مجازات می‌کنیم اما کمتر به سراغ علل می‌رویم بنابراین یکی از اقدامات فرهنگی در زمینه مبارزه با فساد این است که مسئولان علل و زمینه‌های بروز فساد را در جامعه از بین ببرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، فرهنگی ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار