رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: شفاف سازی در قوانین و مقررات و توجه ویژه به موضوع مبارزه با فساد تنها به حاکمیت مربوط نمی‌شود بلکه بخش‌های خصوصی، فعالان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی باید در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز دوشنبه(17آذرماه) در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: فساد، آفتی بزرگ و نابود کننده است و توجه حاکمان بر این آفت کار اساسی دنیایی وخدایی است.  
 
وی افزود: فساد، پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای دارد که می‌تواند در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور اثرگذار باشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی کشور تصریح کرد: فساد، موجب به خطر افتادن امنیت اقتصادی، افزایش فعالیت زیرزمینی، بی‌ثباتی در کشور، اختلال در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین فساد اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی یک کشور را نابود می‌کند.
 
وی گفت: فساد، باور جدیدی ایجاد می‌کند که نابرده رنج گنج میسر می‌شود و همه راستگویان و صادقان و متقیان را به فراموشی و نابودی می‌کشاند، فساد، بزرگترین مانع بر اثر اقدامات اصلاح طلبانه و ایجاد فضای شفاف و رقابتی است.
 
شافعی تصریح کرد: آنچه به عنوان دلایل فساد مطرح می‌شود، سیاست‌های اقتصادی نادرست و ناکارآمد، چارچوب‌های حقوقی ضعیف و ناتوان، عدم توجه به وجود شایسته سالاری در سازمان‌های اداری، نظارت‌های ناکارآمد، کمبود آزادی‌های مدنی ودر کشور ما برآیند تصمیم گیری و تخصیص منابع ارزی درآمدهای نفتی و فرآیند تصمیم گیری در اختصاص تسهیلات بانکی است که این موارد عوامل تاثیرگذار در اشاعه فساد بوده که ضروری است به آن توجه جدی شود.  
 
رئیس اتاق بازرگانی کشور ادامه داد: آنچه که تاکنون در ارتباط با فساد انجام شده بیش از آن چه به عوامل در اشاعه به فساد اشاره شود مبارزه با مفسدین بوده است.
 
وی افزود: از ابزارهای مهم تقویت دستگاه قضایی مستقل و سالم است و عدم تمرکزگرایی در حکومت است، شفاف سازی در قوانین و مقررات و توجه ویژه به موضوع مبارزه با فساد تنها به حاکمیت مربوط نمی‌شود بلکه بخش‌های خصوصی، فعالان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی باید در این موضوع تلاش کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، فساد ، قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار