دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: به مناسبت گرامی‌داشت این روز بین‌المللی مبارزه با فساد، ما از تمامی مردم در هر جا می‌خواهیم زنجیر فساد را بشکنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، نماینده «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی مبارزه با فساد نامه‌ای را در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد قرائت کرد.  
 
متن این نامه به شرح زیر است:  
 
«فساد پدیده جهانی است که سخت‌ترین ضربه را به فقیران می‌زند، جلوی رشد فراگیر اقتصادی را می‌گیرد و سرمایه‌گذاری‌های شدیدا مورد نیاز برای خدمات اساسی را از بین می‌برد میلیون‌ها انسان از تولد تا مرگ متاثر از سایه فساد هستند.  
 
به مناسبت گرامی‌داشت این روز بین‌المللی مبارزه با فساد، ما از تمامی مردم در هر جا می‌خواهیم زنجیر فساد را بشکنند.
 
سال آینده جهان بر "دستور کار توسعه پایدار پس از 2015" توافق خواهند کرد هدف ما توانمندسازی افراد، تسریع واکنش دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای کمک به رهایی میلیون‌ها انسان از فقر، حمایت از سیاره زمین و هم چنین دستیابی به منزلت و کرامت مشترک برای همه است. از بین بردن فساد و اثرات مضر ان برای رفاه آینده ما حیاتی است.  
 
برای ویران کردن دیوارهای بلند فساد، اینجانب همه دولت‌ها را ترغیب می‌نمایم "کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد" را تصویب و اجرا نمایند.

اقدامات نوین این کنوانسیون در موارد پیشگیری، جزایی، همکاری بین‌المللی و کشف دارایی اثرات مهمی به جای گذاشته است اما کارهای بیشتری باید صورت پذیرد.  
 
خدمات عمومی باید از بالاترین معیارهای کرامت حمایت کرده و تضمین نماید انتصاب‌ها براساس شایسته‌سالاری است کارمندان دولت و مسئولان منتخب باید به واسطه اخلاق، شفافیت و پاسخگویی هدایت شوند.  
 
بخش خصوصی نیز نقش مهمی دارد، رفتار خوب موجب کسب و کار خوب است و گروه‌های تجاری می‌توانند اقدامات ضد فساد را به حمایت راسخ از توسعه پایدار تبدیل نمایند.
 
اینجانب همه را برای کمک به ریشه کنی فساد و همچنین اتحاد برای عدالت و برابری حیاتی فرا می‌خوانم جهان و مردم آن بیش از این فساد و هزینه آن را نمی‌توانند تحمل نمایند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار