سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی می‌شود سفر زائران به عتبات عالیات در اربعین امسال رشد دو برابری داشته باشد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی می‌شود سفر زائران به عتبات عالیات در اربعین امسال رشد دو برابری داشته باشد.ضمن اینکه تا کنون 900 هزار زائر اربعین حسینی با مجوز و ویزا از کشور خارج و وارد مرز عراق شدند که قطعا آمار بیشتر از اینهاست.


وی ادامه داد: طرح اربعین در دستور پلیس و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران مستقر می باشند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه حضور ماموران پلیس راه در مسیر زائران عتبات برای مراسم اربعین افزایش می یابد اظهار داشت: دو فروند بالگرد ترافیک تردد زائران را کنترل می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: محدودیت تردد برای کامیون ها و تریلر ها در مسیر زائران اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: اولویت بندی برای بازگشت و انتقال زائران از مرز به شهرهای خود صورت گرفته است که در همین راستا اولویت اول انتقال زائران از پایانه تا اولین شهرمرزی مهران، بستان و خرمشهر و اولویت دوم انتقال از اولین شهر به مرکز استان‌های اهواز و ایلام و اولویت سوم انتقال زائران اربعین حسینی از مرکز استان به سایر شهرها و استانهای کشور است و در زمان جابجایی زائران دستگاه‌های امدادی و پلیس وسایل حم و نقل عمومی را همراهی می‌کنند.

سردار مومنی بیان کرد: هواشناسی اعلام کرده که د ر این ایام هوا مناسب است و پیش بینی می‌شود که رانندگان با سرعت بالا حرکت کنند در همین خصوص با رانندگان توصیه می‌کنیم که قوانین و مقررات را رعایت نموده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در صورتی که بار ترافیکی بازگشت زائران زیاد باشد بنا به صلاحدید پلیس راه‌ها محدودیت‌های تردد ممنون برای خودروهای سنگین لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح ویژه ترافیکی اربعین تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران خودروهای خود را در راه‌های قبل از مرز پارک کرده‌اند و احتمال خرابی و وجود نقص هست پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و با امداد خودروها هماهنگی  لازم شده که جرثقیل های خود را درراه‌های مرزی مستقر کنند و با شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی هماهنگی شده است که پمپ بنزین‌های سیار در راه های مرزی داشته باشند تا درصورت نیاز زائران بتوانند از سوخت استفاده کنند.  

سردار مومنی در خاتمه بیان کرد: اتوبوس‌های درون‌شهری می‌تواند با رعایت قوانین و مقررات اقدام به جابجایی زائران در حوزه بین‌ شهری کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، عتبات ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار