هيگل: به عمليات برای آزادی گروگان‌های آمريکايی ادامه می‌دهیم

با وجود تلاش‌های ناموفق برای آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی، وزیر دفاع مستعفی آمریکا تأکید کرد آمریکا به عملیات نظامی خود برای آزادی آن‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، به رغم سه تلاش ناموفق برای آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی، "چاک هیگل" وزیر دفاع مستعفی آمریکا یکشنبه تأکید کرد آمریکا به عملیات نظامی خود برای آزادی آنها ادامه می دهد.

تازه‌ترین تلاش که جمعه شب در یمن صورت گرفت به کشته شدن "لوک سامرز" خبرنگار آمریکایی و "پی‌یر کورکی" معلم اهل  آفریقای جنوبی منجر شد.

هیگل در بازدید از یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کرد: "فکر نمی کنم لازم باشد به عقب برگردیم و روند کار خود را بازنگری کنیم. آیا کار ما نقص داشت؟ بله، آیا خطر دارد؟ بله. اما ما وقتی مشاهده کنیم که یک آمریکایی گروگان گرفته شده است و جانش در خطر است وارد عمل می شویم".

نیروهای ویژه آمریکا اواسط نوامبر نیز تلاش کرده بودند خبرنگار آمریکایی را در یمن نجات دهند. 
ماه ژوییه نیز عملیاتی برای نجات یک خبرنگار دیگر، جیمز فولی، که توسط داعش در سوریه ربوده شده بود، صورت گرفت که آن هم شکست خورد. این گروگان ماه بعد اعدام شد.

هر چند خطرات بزرگی وجود دارد، مطمئنا درخواست می شودکه عملیات نجات گروگان‌ها ادامه پیدا کند زیرا "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا همچنان باج دادن به گروگان‌گیر‌ها را منتفی می داند.

کاخ سفید خاطر نشان کرد این موضوع حتی در گزارشی که اوباما تابستان امسال در مورد سیاست دولت در خصوص گروگان‌ها درخواست کرد، نیامده است.

"آلیستر باسکی" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این گزارش به علت شمار فزاینده ربایش آمریکایی‌ها به دست گروه‌های تروریستی خارجی و ماهیت فوق العاده موارد اخیر درخواست شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار