"محمد اشرف غنی" رییس جمهور افغانستان، شنبه شب در نشست خبری مشترک با "چاک هیگل"وزیر دفاع آمریکا که عصر امروز در سفری غیر منتظره وارد کابل شد، گفت: نیروهای افغانستان از اول سال میلادی جدید با خروج نیروهای خارجی مسئولیت تامین امنیت کشور را به طور کامل بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رییس جمهور افغانستان در این نشست خبری با تاکید بر ضرورت مبارزه با خطرات مشترک جهان و افغانستان، مهمترین اولویت دولت افغانستان را پس از خروج نیروهای خارجی، مدیریت و رهبری برای استفاده بهتر از فرصت ها دانست.

اشرف غنی با اشاره به موافقتنامه امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو و تاکید به ضرورت ایجاد روابط نو بر اساس این موافقتنامه، گفت: ناتو در خصوص تامین، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان متعهد شده است که در این خصوص گفت وگو ها آغاز شده و در جریان است.

رییس جمهور افغانستان، اصلاحات تدریجی، بنیادی و همه جانبه را از جمله تعهدات دولت وحدت ملی کشورش خواند و افزود: ملت آماده تغییر است و اراده سیاسی نیز وجود دارد.

اشرف غنی استفاده بهینه از منابع و حسابدهی را از دیگر برنامه های دولت وحدت ملی افغانستان دانست و گفت در مدیریت و توانمندی نیروهای امنیتی تمرکز خواهیم داشت.

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست خبری با تاکید بر تعهدات کشورش در قبال افغانستان گفت: امریکا دشمن خود را در هرجایی که باشد، هدف قرار می دهد.

هیگل افزود:همکاری امریکا با افغانستان بلند مدت خواهد بود و از این پس مأموریت جدید ناتو به نام 'حمایت قاطع از افغانستان' تغییر می کند.

وی گفت در مورد همکاری های بلند مدت با عبدالله عبدالله رئیس اجریی دولت وحدت ملی افغانستا نیز گفت وگو خواهد کرد.

هیگل با بیان اینکه 10 هزار و 800 سرباز آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند، گفت: بیش از 3400 سرباز ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریزم جان خود را از دست دادند و بیش از 30 هزار تن دیگر از آنان زخمی شدند.

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا که استعفایش از سوی باراک اوباما پذیرفته شده است ظهر امروز (شنبه) برای گفت وگو با محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به کابل سفر کرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار