"چاک هیگل" وزیر دفاع مستعفی آمریکا روز شنبه گفت که آمریکا قصد دارد عقب نشینی بالغ بر یک هزار تن ازنیروهای نظامی خود را ازافغاستان به تاخیر اندازد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هیگل با تایید رسمی تغییر در برنامه خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان افزود که شمار نیروهای آمریکا در افغانستان ممکن است در آغاز سال آینده میلادی (2015)، به 10 هزار و 800 تن برسد.

این در حالیست که بر اساس برنامه قبلی واشنگتن، قرار بود شمار این نیروها به 9 هزار و 800 تن کاهش یابد.

به گفته هیگل، تایید این طرح تازه از سوی "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا، تغییری در ماموریت های نیروهای این کشور یا برنامه زمانی درازمدت برای کاهش شمار آنان در خاک افغانستان، ایجاد نخواهد کرد.

واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد شمار نیروهای خود را در خاک افغانستان تا سال 2016 به 5 هزار و 500 تن و گستره حضور آنها را تا سال 2017 به سفارتخانه آمریکا در کابل کاهش دهد.

هیگل که در پی اختلاف با اوباما از مقام خود کناره گیری کرده است، روز شنبه برای گفت وگو با "محمد اشرف غنی" رییس جمهوری و"عبدالله عبدالله"رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، به طور غیرمنتظره به کابل سفر کرد.

اوباما روز جمعه "اشتون کارتر" مسوول سابق در وزارت دفاع آمریکا را به عنوان گزینه پست وزارت دفاع این کشور به سنا معرفی کرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار