تهیه کننده سینما گفت:‌ وقتی یک سینماگر به جایگاهی برسد در آن جایگاه تثبیت شده و دیگر به جای نگاه کردن به اثر او به نامش اهمیت می‌دهند.

ساسان سالور تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنوار فیلم فجر و نواقص موجود در آن گفت: حذف سیمرغ بخش عکاسی باعث می شود انگیزه عکاسان حرفه‌ای در سینما از بین برود و حضورشان در جشنواره کم شود و به طبع این امر از کیفیت عکاسی می کاهد.

این تهیه کننده بیان کرد: بخش مستند باید حذف شود یا با برنامه ای دقیق و هماهنگ فیلم‌های این بخش در سالن های کوچک با ازدحام بالا پخش نشود و سالنه ای بیشتری را به آن اختصاص دهند.

سالور اظهار داشت: حذف سیمرغ فیلم کوتاه از سه سال پیش در جشنواره اتفاق ناخوشایند دیگری برای جشنواره بود زیرا فیلم کوتاه زیرساخت فیلم های بلند و جشنواره‌ای را تشکیل می دهد.

وی افزود: در تمام جشنواره‌های بزرگ دنیا جوایزی برای فیلمهای کوتاه و عوامل تولید آن در نظر گرفته می شود، ولی در جشنواره فجر به دلایل مختلفی مثل نداشتن سالن، نبود مدیریت حرفه‌ای و ... از سیمرغ ها کم می‌شود که جای تأسف دارد.

این تهیه کننده بیان کرد: باید تکلیفمان را با جشنواره یا جشن بودن این رویداد مشخص کنیم در واقع باید تفاوتی بین سریال، فیلم سینمایی و تله فیلم وجود داشته باشد و هر فیلمی که لیاقت ورود به جشنواره را دارد مورد حمایت قرار بگیرد و فیلمهایی که با " لابی‌گری" وارد می شوند جای فیلم‌های خوب را نگیرند.

سالور افزود: باید مثل جشنواره‌های معتبر دنیا به جایی برسیم که مخاطب طبق جدول اعلام شده فیلمها را ببیند و با گذشت  چند روز از جشنواره فیلمی جایگزین فیلم دیگری نشود و مسئولان با دیدن یک راش فیلم را انتخاب نکنند.

وی در خصوص انتخاب مجید مجیدی در مسند ریاست هیات داوران جشنواره سی و سوم فیلم فجر گفت: با فیلمسازی حرفه‌ای که جوایز بین المللی زیادی دارد روبرو هستیم.

وی در خصوص پایین آمدن کیفیت برخی فیلم ها به خاطر تولید عجولانه عنوان کرد: اگر خواهان نتیجه مطلوب هستیم باید تقویمی برای این کار داشته باشیم و برنامه سالیانه‌ای تنظیم شود و فقط برای پر کردن برنامه کیفیت را پایین نیاوریم.

سالور اظهار داشت: جشنواره باید با داشتن هیات انتخاب حرفه‌ای، جای ثابت برای برگزار کردن هر سالۀ  جشنواره، برنامه ریزی و مدیریت در زمینه‌های مختلف و ...  از فیلم های خوب حمایت کند.

سالور ادامه داد: باید زمان معین و قاطعی برای ثبت کردن فیلم ها تعیین شود تا از فشار روحی و جسمی بر روی عوامل مختلف فیلم کاسته شود زیرا فیلمهایی زودتر به جشنواره می رسند که با "لابی‌گری" امکان استفاده بیشتری از عوامل سازنده فیلم دارند.

این تهیه کننده بیان کرد: معضل بزرگ سینمای ایران اهمیت دادن به نامها به جای آثار است و وقتی یک سینماگر به جایگاهی برسد در آن جایگاه تثبیت شده و از آن پس به " نام" او اهمیت می‌دهند نه کیفیت کارهای او؛ به این ترتیب هنر جوانان با استعداد و خلاق دستخوش این موضوع می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های جشنواره‌های دنیا استعدادیابی است که در اینجا کمتر به این موضوع توجه می شود.

سالور خاطر نشان کرد: رسالتم به عنوان یک هنرمند این است که سیاه نمایی نکنم بلکه حقیقت نمایی کنم و باید جایی برای عرضه محصولات جوانان خلاق باز کرد و زیرسازی را از بین نبرد و فرصت سوزی نکرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار