شریعتی با بیان اینکه این طرز تلقی که دانشجو در جهت یک حزب خاص قدم بر می‌دارد توهین است، گفت: این توهین به احزاب است که بگوییم احزاب افکار دانشجوها را به سمت خود سوق می‌دهند و این موضوع برای عرصه سیاسی، دانشگاه و احزاب مناسب نیست.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز روز دانشجو و موقع شنیدن نظرات دانشجو است این تلقی از دانشجو و دانشگاه به عنوان یک نهاد فکور و صاحب اندیشه و دارای روح و وجدان جمعی است که بتواند در همه زمینه‌ها ورود پیدا کند و در قالب حرکت‌های جمعی نظر بدهد، محق است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: اشاعه این تلقی نسبت به دانشجو که در جهت یک حزب خاص قدم برمی‌دارد، توهین است واقعیت این است که جریان دانشگاه و دانشجویی میزان حراره جامعه را نشان می‌دهد و اگر جامعه به وضعیت موجود اعتراض داشته باشد دانشجویان این  ویژگی را از خود نشان می‌دهند.
 
شریعتی تأکید کرد: دانشگاه واقعیت‌های جامعه را نشان می‌دهد و در صورتی که جامعه ناراضی باشد، دانشجو هم ناراضی می‌شود مگر اینکه افرادی گلچین برای دانشگاه‌ها انتخاب شوند.  
 
عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت با بیان اینکه دانشجو با اندیشه و بیان خودش سخنگوی جامعه به حساب می‌آید افزود: دانشگاه‌ها با هر نوع جامعه‌ای مواجه باشند همان رفتار در دانشگاه‌ها ظاهر می‌شود و این خاصیت دانشگاه است.  
 
شریعتی در ادامه گفت: از تأسیس اولین دانشگاه تاکنون نمی‌توان گفت که سیر واحدی از طرف جنبش دانشجویی ادامه یافته، اکثر حرکت‌های دانشجویی به تقاضای تغییر وضع موجود در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.
 
وی بیان کرد: جریان دانشگاه‌ها و دانشجویی دارای یک عقل جمعی است و نیروهای عاقل و بالغ هستند و بر حسب تشخیص خودشان حاضر به همکاری و یا عدم همکاری با جنبش‌ها و حزب‌های سیاسی خارج از دانشگاه می‌شوند.  
 
عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت افزود: این توهین به احزاب است که بگوییم احزاب افکار دانشجوها را به سمت خود سوق می‌دهند و این موضوع برای عرصه سیاسی، دانشگاه و احزاب مناسب نیست.
 
شریعتی در پایان گفت: دانشگاه فرزند و میزان حراره جامعه است واقعیت‌های جامعه به صورت علمی و روشن در دانشگاه‌ها بروز می‌کند و کسی پیروز و درجامعه صاحب احترام و نفوذ است که حرکت دانشجویی را بفهمد و جنبش دانشجویی را همراهی کند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، جامعه ، قالب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار