دولت انگلیس اعلام کرد به اهداف از پیش تعیین شده خود در زمینه کاهش میزان کسری بودجه در سال جاری میلادی و سال ۲۰۱۵ دست نمی یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس در جریان سخنرانی فصلی خود در مجلس عوام این کشور ضمن خوشبینی نسبت به چشم انداز بودجه انگلیس در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹، آن را دارای تعادل قابل توجهی ارزیابی کرد.

 وی در ادامه گفت: از منطقه قرمز یعنی کسری بودجه به عدم کسری بودجه خواهیم رسید. بدین ترتیب میزان کسری بودجه انگلیس ، امسال با 0.6 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، 5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

دولت انگلیس برای ایجاد تعادل در بودجه خود مالیات بانک هاو نهادهای مالی کشور را افزایش داده است. طی پنج سال آینده بانکهای انگلیسی باید جمعا ۴ میلیارد پوند مالیات اضافی بپردازند.

شرکتهای چند ملیتی از جمله گوگل و یا آمازون نیز با مالیاتی معادل ۲۵ درصد سود خود مواجه شده اند. پیش از این شرکتهای چند ملیتی برای فرار از پرداخت مالیاتهای کلان با استعانت از مکانیسمی کاملا پیچیده قسمت اعظم سود خود را به خارج انتقال داده و میزان مالیات خود را بطور قابل توجهی کاهش می دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار