یک روان‌شناس گفت: توکل به خداوند در زندگی، زمانی که ابرهای تیره افق تاریک و مبهمی را برای آینده شما ترسیم کرده، یک ضرورت است.

علی رادمنش روان‌شناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: امیدواری، حالتی است که در آن، انسان به مواردی که انتظارش را دارد دلبستگی پیدا می‌کند و امید در واقع به معنای در انتظار چیزی بودن است.
 
وی ادامه داد: معمولا امید و آرزو در فرهنگ فارسی، در کنار هم به کار می‌روند.
 
رادمنش اضافه کرد: انسان تا اندازه‌ای می‌تواند برای خود امیدسازی کند که به مرز خیال‌پردازی نرسد، امیدسازی همیشه با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، امکانات و طاقت فردی شکل می‌گیرد در حالی که خیال‌پردازی این ویژگی‌ها را ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در اسلام امید و آرزو جایگاه بالایی دارد، افزود: در روایات، معصومین(ع) از امید به عنوان رحمت الهی یاد شده است.
 
وی ادامه داد: پیامبر(ص) درباره امید می‌فرماید: امید و آرزو برای امت من است و اگر امید و آرزو نبود هیچ مادری فرزندش را شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی نهال نمی‌کاشت.
 
این روان‌شناس با تأکید بر اینکه امیدواری مثل صفات دیگر‌، اکتسابی است، یعنی باید با تلاش آن را به دست آورد، افزود: یکی از عوامل امیدواری در حفظ روحیه امیدواری، کاهش درد و رنج سختی است.
 
رادمنش اظهار داشت: انسان‌ها معمولا عجول هستند و به محض اینکه چیزی را ببینند به او امید می‌بندند و منتظر می‌مانند، اما آنچه مهم است دل بستن به واقعیت‌ها در زندگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: توکل به خداوند در شرایطی که ابرهای تیره افق تاریک و مبهمی را برای آینده شما ترسیم کرده باشد یک ضرورت است، زیرا با توکل به خالق امیدی که دریافت می‌کنیم بهترین هدیه‌ای است که خداوند به بنده خود عطا می‌کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
خداوند که قادر مطلق و از رگ گردن به انسان نزدیکتر است، میتواند با شیوه ای مانند خواب نما کردن افراد با خواب یکسان، موجب اعتقاد شود بدون انکه پیامبران با مخالفت و شک مواجه شوند. علیرغم انهمه امیدها و دعاهای خالصانه، از وجود خدای فریادرس در رفع گرفتاریهایی که منشاء انها عوامل ناصالح حکومتند، خبری نیست و تقریبا به این نتیجه بسیار تلخ با لطمات روحی رسیده ایم که خدا یک ادعا بیش نیست و حقیقت ندارد و زیانکار انهایند که با اخلاص و توکل و امید بر خدا زندگی کرده اند و برنده، منافقانی بودند که فریاد الله اکبر انها گوش فلک را کر میکرد. مسئول یک اداره محل ما تا زمان ریاست در میدان شهر اذان میگفت و بمحض بازنشستگی کنار گذاشت. فردی دیگر با سمت معاونت، اثار عمیق مهر بر پیشانی داشت و با نزول پست، اثر مهر بطور معجزه اسا برطرف شد!
آخرین اخبار