قم؛

زعفران به يكي از الگوهاي مناسب جهت اصلاح كشت استان تبدیل شد

مدير هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي قم از دوره اموزشی زنان روستایی برای کشت زعفران خبرداد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ مدير هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي قم در بازديد زنان روستايي از مزارع كشت زعفران عنوان كرد: زعفران گیاهی است گرمسیری و در نقاطی که آب و هوای معتدل داشته و دارای تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، به خوبی رشد می کند.

لازم به ذکر است که این موضوع ممکن است در همه شرایط صادق نباشد زیرا احتمال دارد گیاه به صورتی با محیط سازگار شود چنانچه در همدان که در ردیف شهرهای سردسیری ایران است، زراعت زعفران نتایج رضایت بخشی داده است.

 وی ادامه داد:پیاز زعفران تابستان فعالیت ندارد، دوره بیداری و فعالیت آن از حدود آبان تا اردیبهشت است و با شروع فصل گرما برگ هایش زرد شده و می خشکد و پیاز به خواب می رود پس زمین های گرم و خشک جای مناسبی برای کشت زعفران است.

مدير هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي قمخاطر نشان کرد: زعفران يكي از الگوهاي مناسب جهت اصلاح كشت استان است و با توجه به كمبود آب در استان و استفاده بهينه از منابع آبي اين امر ضروري است.

ملاتقي ادامه داد: در اين بازديد زنان روستايي با مراحل مختلف كشت زعفران آشنا شدند و در پايان دوره آموزشي حدود 3 تن پياز زعفران بين زنان روستايي توزيع شد.

وي در پايان به اشاره به اينكه 60 نفر از زنان روستايي در اين دوره شركت نمودند ادامه داد هدف از اين بازديد آشنا ساختن زنان روستايي با مراحل كاشت، داشت و برداشت زعفران بوده است.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، کشت ، زعفران ، اصلاح ، دوره ، اموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.