بیش از 7.3 میلیارد لیتر نفت کوره از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سید ناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در ٨ ماه نخست امسال روزانه بیش از ٣٠ میلیون لیتر نفت کوره صادر شده است.
 
سجادی با بیان این که صادرات فرآورده های نفتی (نفت گاز و نفت کوره) از اولویتهای مهم این شرکت به شمار می رود، اظهار کرد: عمده این صادرات معطوف به نفت کوره است.
 
افزایش قابل توجه صادرات سوخت مایع در سال آینده
 
وی گفت: آزاد شدن مقادیر قابل توجه سوخت مایع (نفت کوره و نفت گاز) بخش نیروگاهی بواسطه افزایش ظرفیت تولید گاز در پایان سال آینده، نقطه اوجی را برای صادرات این فرآورده ها رقم خواهد زد.
 
سجادی، تاکید کرد: تلاش بخش بالادستی صنعت نفت در تولید گاز کشور برای افزایش ظرفیت روزانه ٢٠٠ میلیون متر مکعب در پایان سال آینده و استفاده از این حامل انرژی در نیروگاهها به جای فرآورده های نفتی (نفت گاز و نفت کوره)، سوخت مایع را آزاد کرده و منجر به افزایش قابل توجه حجم صادرات این فرآورده های نفتی خواهد شد و تحقق این مهم درآمد قابل توجهی را نیز وارد چرخه اقتصاد کشور خواهد کرد.
 
صادرات روزانه ٢ میلیون لیتر نفت گاز به عراق
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که صادرات نفت کوره و نفت گاز از برنامه های شرکت ملی پخش است، تصریح کرد: این فعالیت اقتصادی هم اکنون با برخی کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان انجام می شود.
 
به گفته وی، هم اکنون روزانه دو میلیون لیتر نفت گاز به عراق صادر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار