عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال معتقد است پرورش بازیکن در تیم‌های پایه، آینده فوتبال ایران را تضمین می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  فریدون معینی، عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: مهمترین موضوع در تیم‌های پایه، پرورش بازیکنان است. اگر بازیکنان در تیم‌های پایه به خوبی آموزش ببینند،لیگ‌های کشور، تیم ملی و در نهایت فوتبال ایران تضمین خواهد شد.

وی افزود: در تیم‌های جوانان و نوجوانان نباید صرفا به نتیجه توجه کرد. باید راه صحیحی را انتخاب کنیم تا تیم‌ها پیشرفت داشته باشند حتی اگر نتیجه قابل قبولی را در مسابقات کسب نکنند. با نگاهی گذرا به تیم‌های بزرگ دنیا مانند بارسلونا و رئال مادرید به این نکته پی می‌بریم که این باشگاه‌ها سبک و فلسفه بازی را هویت خود می‌دانند و هیچ وقت برای نتیجه  تیم خود را زیر سوال نمی برند. حال اگر در چند بازی نیز تیم شان نتیجه مطلوبی را کسب نکند.

معینی در ادامه درباره انتخاب سرمربیان تیم‌های جوانان و نوجوانان گفت: دو سرمربی منتخب  بر اساس معیارهای صحیح مربیگری که در دنیا مرسوم است مورد ارزشیابی قرار گرفته و در نهایت انتخاب شدند. معیارهایی مانند شخصیت، مدیریت، داشتن علم به روز و فنی بودن از نکاتی بود که اعضای کمیته فنی علیدوستی و پیروانی را انتخاب کردند. باید به این دو سرمربی فرصت دهیم و با فرهنگ سازی زمینه مناسبی را برای تیمها فراهم کنیم تا در نهایت تیم هایمان در آینده نتیجه مطلوب کسب کنند.

وی درباره وضعیت تیم ملی امید و انتخاب سرمربی برای این تیم گفت: زمان زیادی را از دست داده ایم. شرایط خاص و سلیقه‌های مختلف باعث شده که این تیم هنوز سرمربی نداشته باشد اما تیم‌های ایرانی در شرایط بحرانی عملکرد بهتری دارند. ضمن اینکه بازیکنان در این رده سنی در لیگ برتر حضور دارند و مرتبا مسابقه می‌دهند و بدون شک از آمادگی خوبی برخوردار هستند. بحث هماهنگی بازیکنان با یکدیگر می‌ماند که در 3 اردوی تدارکاتی که برایشان پیش بینی شده، مطمئنا این موضوع نیز رفع می‌شود. همانطور که همکارانم در کمیته فنی و توسعه بارها اعلام کردند، این تیم نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولان کشور است. اگر حمایت و عزم ملی وجود داشته باشد تیم ملی امید در بازی‌های پیش‌رو موفق خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار