احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جبران 30 دلاری قیمت نفت در بودجه 94 با افزایش تولید محقق می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد 71 هزار میلیارد تومانی بودجه کشور از محل فروش نفت زمانی محقق می‌شود که برای جبران کسری ارزش 30 دلاری نفت میزان تولیدات کشور افزایش یابد.

علی‌محمد احمدی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قیمت 70 دلاری قیمت نفت در بودجه سال 94 اظهار داشت: اگر قیمت نفت 100 دلار بسته می شد باز هم باید به همان میزان صادارت محقق می شد اما اکنون قیمت نفت با کاهش 30 دلاری، 70 دلار بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 71 هزار میلیارد تومان درآمد بودجه کشور از محل فروش نفت تحقق خواهد یافت گفت: این امر زمانی محقق می شود که دو اتفاق مهم در کشور شکل بگیرد؛ قیمت نفت بالای 90 دلار باشد یا دولت برای جبران کسری به اندازه ارزش دلاری کاهش 30 درصدی مقدار تولید خود را افزایش دهد، در غیر اینصورت تحقق آن امکانپذیر نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هم اکنون تقاضا برای نفت بدون کشش نیست و ما تعیین کننده قیمت نیستیم بنابراین فشاری که از طرف رقبا بر فضای اوپک حاکم است در همین راستا وزارت نفت ایران تلاش می کند با تعریف بازارهای جدید سهمش را در اوپک بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت نفت در اوپک و از طریق بورسهای جهانی تعیین می شود، بنابراین کاهش قیمت نفت یک پروسه زمانی کوتاه مدت را طی می‌کند برای ما این یک فرصت است که بتوانیم از منابع حاصله به نحو احسن استفاده کرده تا ثروت ملی را در کشور حفظ کنیم.

احمدی تاکید کرد: اگر قیمت نفت از 60 دلار پایین بیاید نه تنها برای ما بلکه برای کشورهای تولیدکننده مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی یادآور شد: کاهش قیمت 30 درصدی خود کمک بسزایی به اقتصاد مقاومتی می‌کند و با این امر قطع وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی و پرهیز از خام‌فروشی گام به گام صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار