نماینده یونسکو در منطقه خاورمیانه با بیان این که این سازمان جهانی تلاش می‌کند صلح را در دنیا گسترش دهد، گفت: ورزش این روند را سرعت می‌بخشد که این خود ابزاری در مسیر توسعه اجتماعی در جهان است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  استل کوویش صبح امروز 16 آذرماه در سمینار " زن، ورزش،‌رسانه" با تاکید به این نکته که ورزش بهترین ابزار برابری ملت‌ها و ابزاری برای حل پیچیدگی های فضای سیاسی است، اظهار داشت: دلیل این موضوع این است که ورزش سرعتی برای توان مندی‌های هماهنگ با تمام ملت‌ها است.

وی ادامه داد: یونسکو در طی این سال‌ها اقداماتی نظیر صلح و دوستی با تکیه بر ورزش انجام داده و اکنون نیز این سازمان تلاش‌های زیادی در جهت مبارزه با دوپینگ انجام داده است.

نماینده یونسکو در منطقه خاورمیانه در همین ارتباط افزود: سال 1968 سازمان مبارزه با دوپینگ در یونسکو تاسیس شد. در سال 2006 نیز رای بر تشکیل کمیته‌ی تخصصی ورزش بانوان داده شد.

استل کوویش با بیان این که زنان و دختران نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این جمعیت سهم اندکی در ورزش دارد که ما در حال ورود به این بخش هستیم. ما در تلاشیم که در تمام کشورها در زمینه ورزش برابری ایجاد شود.

وی در پایان اظهار داشت: از برگزار کنندگان این سمینار تشکر می‌کنم و امیدوارم این اقدام گامی در جهت شکوفا شدن ورزش بانوان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار