الیور کان دروازه‌ اسطوره‌ای آلمان پرچم گل را بهترین وسیله برای ابراز شادمانی اش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران الیور کان دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی آلمان توانسته به افتخارات زیادی چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی کسب کند در تا سالهای طولانی چنان ژرمنها را در دروازه‌شان آسوده کند.

قهرمانی در رقابتهای جام ملتهای اروپا در سال 1996 قهرمانی لیگ آلمان قهرمانی در لیگ قهرمانان و قهرمانی در جام باشگاهی جهان افتخاراتی است که الیور کان آلمانی در طول دوران حرفه‌اش در فوتبال کسب کرده اسن الیو کان که هم اکنون 6 سال از بازنشستگی و خداحافظی‌اش از عرصه بازنگری و سنگربانی در فوتبال می‌گذرد هم اکنون در میان قاطبه مردم از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است و در سال 2008 پس از 21 سال و هنوز در فوتبال (دروازه‌بانی) در 86 بازی ملی (49 بازی در نقش کاپیتان) است کشهایش را آویزان کرد.

اما از زمانیکه کان از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرده است در نقش کارشناس تلویزیونی فوتبال فعالیت می‌کند و به دروازه‌بان ژاپنی یاری می‌رساند و در سن 45 سالگی زندگی پرباری را تجربه می‌کند که فیفا در ادامه مصاحبه مفصلی را به همین خاطر با او ترتیب داده است.

الیور کان در خصوص ارزش زندگی معتقد است اینکه شما به قهرمانی برسید تنها یک بعد را در تحت پوششی قرار می‌دهد مسئله‌ای که وجود دارد این است که حتی اگر شما 10000 جام را کسب کنید ولی وقتی آدم احمقی باشید هیچ ارزشی ندارد.

چرا همیشه پرچم کرنر شادی پس از گل را انجام می‌دادید؟

در دروازه‌ که بودم هیچ چیز برای شادی کردن نبود بنابراین مجبور بودم  با پرچم کرنر شادی پس از گلم را ابراز کنم.

وی در خصوص مسئله کلیشه‌ای چک کردن استوکهای کفش بر این باور است فوتبالیستها بهترین شاخص ارزیابی هستند.

اگر در خصوص استوکها صحبت نکنند یعنی که از شکست بسیار سنگینی رنج می‌برند و آن زمانی بهترین زمان برای خرید است.

وی همچنین معتقد است دروازه‌بانانها باید اجازه دهند امتشان آزاد باشد.

وی در خصوص شکست تحقیرآمیز 5 بر 1 برابر انگلیس در دیدارهای انتخابی یورو گفت: من می‌توانستم کیف لباسهایم را در دروازه‌ قرار دهم شاید با آن حالت گل کمتری می‌خورم.

پس از پیروزی 6- 2 برابر بورسیا دورتموند احساس می‌کردیم آدرنالین خونمان جمع‌ شده است. اما در کل در طول دوران حضورم در زمین در درون دروازه‌ هر گلی که دریافت می‌کردم مرا غمگین و ناراحت می‌کرد.

انتهای پیام/  
برچسب ها: کان ، آلمان ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار