نخست وزیر عراق به منظور گفتگو با مقامات امارات عربی متحده درباره راه‌های مقابله با عناصر تروریستی داعش هفته آینده به این کشور سفر می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری موسوعه العراق از بغداد ، نخست وزیر عراق به منظور گفتگو با مقامات امارات عربی متحده درباره  تقویت همکاری و مناسبات دوجانبه و راههای مقابله با  عناصر تروریستی داعش هفته آینده به این کشور سفر می کند.

"سعد الحدیثی" سخنگوی رسمی دولت عراق  روز یکشنبه گفت حیدر العبادی به دعوت رئیس امارات  اواسط ماه دسامبر به ابوظبی می رود.

الحدیثی افزود سفر حیدر العبادی به امارات در چارچوب ادامه  تلاش ها و برنامه های دولت عراق برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه با کشورهای منطقه و همجوار صورت می گیرد.

الحدیثی تاکید کرد تصمیم اخیر دولت امارات در درج نام  بیش از 80  گروه و سازمان های اسلامی در فهرست گروههای تروریستی  با انتقاد  دولت عراق همراه شده بود.

 در پی تصمیم  دولت امارات، بغداد از این کشور خواسته بود درباره درج برخی از گروههای  عراقی در فهرست سازمان های تروریستی  توضیح بدهد .

دولت امارات نیز وعده داده بود درباره  تصمیم خود و فهرست گروههای تروریستی بازنگری خواهد کرد .

سعد الحدیثی همچنین  بر علاقمندی شدید دولت عراق برای گسترش و تقویت روابط بغداد با کشورهای منطقه به ویژه امارات در موضوعات مختلف سیاسی ، اقتصادی ، تجاری و  مبارزه با  گروههای تروریستی  از جمله داعش تاکیدکرد .

انتهای پیام/

برچسب ها: العبادی ، امارات ، سفر ، داعش ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار