محسن هاشمی به باشگاه خبرنگاران خبرداد

انطباق مناره‌های مسجد دانشگاه آزاد مرودشت با استاندارهای میراث فرهنگی در دستور کار/گنبد مسجد تخریب نمی‌شود

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از تخریب و اصلاح مناره‌های مسجد دانشگاه آزاد واحد مرودشت مطابق با استانداردهای میراث فرهنگی خبرداد.

"محسن هاشمی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساخت و سازهای  غیراستاندارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در محدوده مجموعه فرهنگی تاریخی تخت‌ جمشید گفت: ما در ساخت گنبد مسجد مشکلی نداریم و موضوع مطروحه فقط پیرامون مناره‌هاست. لذا گنبد مسجد دانشگاه تخریب نخواهد شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد سلامی اضافه کرد: مناره‌های دانشگاه نیز نباید به طور کامل تخریب شود، بلکه تا حد رسیدن به حد استانداردهای مورد نظر میراث فرهنگی کوتاه می‌شوند و تخریب کلی را در دستور کار نداریم.

گفتنی است، براساس گفته مسئولان قانون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در محدوده حریم درجه دو ساخت و ساز تنها در محدوده طرح‌های هادی روستایی و احداث ساختمان‌های با کاربری خدمات عمومی که ضرورت ساخت آن‌ها مورد تایید سازمان میراث فرهنگی است، حداکثر در دو طبقه و با ارتفاع تمام شده هشت و نیم متر از سطح زمین مجاز اعلام شده است و این در حالی است که ساختمان مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حریم درجه دو مجموعه جهانی تخت جمشید قرارگرفته که بر اساس ضوابط و قوانین بین‌المللی حریم، به دلیل عدم رعایت ارتفاع مجاز در ساخت گنبد و مناره مسجد نظر کار‌شناسان میراث فرهنگی مبنی بر حذف کامل گنبد و مناره است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار